Waarom doet mijn FM-Transmitter in de auto het niet?

Ik heb een FM-Transmitter maar hij geeft geen geluid op beschikbare frequenties. Alleen op gebruikte frequenties hoor ik soms iets van mijn eigen muziek

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Antwoorden (2)

Afhankelijk van het type kan je de FM transmitter op een andere kanaal zetten.

Als je dat doet zou je dus ook op beschikbare frequenties kunnen zenden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk zendt de transmitter het signaal uit op dezelfde frequentie als een nabijgelegen FM radiozender. Deze beinvloeden elkaar en geeft interferentieproblemen. Zie het bijvoorbeeld (zoals vroeger) een videorecorder op je TV storing gaf op bepaalde kanalen. Wat je zou kunnen doen is proberen of je de uitzendfrequentie van jouw transmitter kan wijzigen zodat deze niet meer interfereert met radiozenders bij jou in de buurt. Of anders de ingangsgevoeligheid van je ontvanger te wijzigen door je in te schuiven en dus eigenlijk korter te maken. Het laatste is ook te realiseren met een impedantieregelaar op je antenne.

Toegevoegd na 3 minuten:
Door je antenne in te schuiven bedoelde ik in de 2 na laatste zin.