Bestaat er in Nederland een vrijstelling voor oude militaire voertuigen? Ik heb een Dodge w200 uit 1977.

Op dit moment kost hij alleen maar geld als ik ermee rij. Nu hoorde ik dat de vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers misschien word opgeheven. Als dat zo zou zijn zou hij onbetaalbaar worden. Daarom vraag ik naar iemand die iets over een historische militaire voertuigen vrijstelling weet. Deze Dodge is echt mijn schatje, en ik wil hem niet kwijt. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

De auto is nu al 35 jaar oud, en zover mij op dit ogenblik bekend geld hij dan als youngtimer en blijft belastingvrij. Wat onze "nieuwe" regering hier mee gaat doen is natuurlijk koffiedik kijken.

Maar ga er maar rustig van uit dat ze aan die vrijstelling niet gaan rommelen. Daar zit niet voldoende voordeel in om er hoge kosten voor te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben bang dat met de Nieuwe plannen van het Kabinet, je toch (flink?) in de buidel zult moeten tasten, de tijd van wegenbelastingvrij rondrijden lijkt voorbij

Ik hoop voor iedereen die zijn auto in de Garage heeft staan om er met speciale gelegenheden mee te rijden, de soep niet zo heet opgediend wordt. NU ziet het er slecht uit!