voorrang voetgangers op kruispunt

ik zit altijd bij dit soort dingen te twijfelen (mischien dom)aangezien de regel is dat rechtdoorgaand verkeer voorrang heeft
maar wanneer is iets dan een doorgaande weg voor een voetganger bij een kruispunt?(gelijkwaardig kruispunt)

Toegevoegd na 10 minuten:
oo en geld dit ook als ik recht voor uit ga inplaats van afslaan(stel dat het een theorie vraag is)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.8K

Antwoorden (2)

Hierbij kun je de " bek & nek " regel toepassen.

Als je links of rechts wilt afslaan op een kruising dan heeft een voetganger voorrang als je hem in de rug of in het gezicht ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de voetganger op de rug ziet of in het gezicht, hebben ze voorrang boven jou
als je ze van de zijkant ziet staan dan moeten de voetgangers wachten

Toegevoegd na 32 minuten:
als jij recht voor uit gaat inplaats van afslaan nader je de voetganger van de zijkant; ergo voetganger moet jou voorrang verlenen
Bronnen: