Wanneer ik mijn oude benzine-bus ombouw op gas, mag ik er dan Köln mee inrijden? Kan ik dan het groene Ümweltplakat aanvragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Na het ombouwen zal het voertuig opnieuw gekeurd moeten worden, daarna kan je een milieu sticker voor duitsland aanvragen. Hier worden dan de nieuwe gegevens voor gebruikt, en lpg is milieuvriendelijker dan benzine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wasgetekend: een herkeuring is niet nodig, zie bijlage nonkelpater.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een voertuig geschikt maakt voor een andere brandstof zal dit bij de rdw gekeurd moeten worden. Ook omdat je in een andere belastinggroep komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de auto in Nederland gekeurd moet worden i.v.m. de LPG installatie is logisch. Ik bedoel alleen dat er geen extra keuring dient te gebeuren om de milieuklasse te laten wijzigen om zo een groene Umweltplakette in Duitsland te bekomen. Mijn antwoord houd enkel verband met de gestelde vraag.
Als jou auto uitgerust is met LPG heb je recht op de groene euro 4 sticker. Ga gewoon naar de eerste de beste garage met je autodocumenten en je LPG papieren. Neem ook een print mee van de "bron", zodat je kan bewijzen dat ze jou Euro 4 moeten geven. Kostprijs van de groene sticker: 5 euro.

Toegevoegd na 3 minuten:
Onder de afbeelding van de groene sticker staat o.a.: "Fahrzuege mit Flüssiggas", LPG dus, ongeacht de milieuklasse vermeld in de documenten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Met de eerste de beste garage bedoel ik wel een garage in Duitsland. De aflevering van de sticker is niet merkgebonden, je kan dus met een Fiat in een Mercedes garage terecht.