All season banden?

Mijn auto is toe aan nieuwe banden. Ik ben ook door mijn winterbanden heen dus ik dacht ik koop een set all season banden. Is dat slim? In Duitsland zijn in de winter winterbanden verplicht. Worden all season banden dan gelijk gesteld aan winterbanden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Ik raad je aan om gewoon lekker winterbanden te halen, die banden hebben zelfs in de zomer perfect grip ;) niet moeilijk lopen zeulen met banden overzetten op velgen, winterbandjes werken perfect. zelfs in de zomer,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elke band heeft een speciaal compound. Je hebt banden met maximale grip en zeer korte levensduur. BV; de banden van formule 1 wagens.Anderzijds heb je ook banden die één miljoen kilometers mee zouden kunner gaan maar bij de eerste aqua planing ben je het stuur kwijt. De samenstelling van rubber en ethylvynylacetaat (eva) en de rubber en andere componenten en ook de vulcanisatie zorgen voor een uniek produkt dat we banden noemen. Alle bandenconstructeurs zijn top :Michelin en Pirelli en Goodyear en Continental. vergeet nei dat elke wagen gehomologeerde banden heeft, dus door de constructeur uitgekozen als beste band voor een bepaald merk. Maar elke bandenspecialist gaat je beter en meer uitleg geven dat ondegetekende auditor van een japans automerk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk eens op de volgende URL.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De band moet optimale condities hebben bij de omstandigheden waarbij wordt gereden. Als het heel warm is, wordt je band wat zachter (de band, niet de lucht erin), waardoor deze harder slijt.
De samenstelling van de winterband is zo gekozen dat de band bij 'winterse temperaturen' optimaal werkt (bv 5 graden), dus wel grip, wel goede afwatering (diep profiel) maar niet te zacht, zodat de band het langste meegaat.

De All seasonband, zal een compromis zijn tussen deze beide, dus wat meer profiel, wat dieper profiel, en de hardste materiaaleigenstappen bij bv 15 graden.