Heeft mijn Opel corsa met motor nummer Z14XEP harde of zachte kleppen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog nooit van een verschil tussen zacht of harde kleppen gehoord.. wat bedoel je precies?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De klepzittingen bedoelt hij :-)
Kleppen zijn nooit zacht of hard, maar in de volksmond worden de kleppen inclusief zittingen ook wel "kleppen" genoemd.

Antwoorden (1)

XEP en XER motoren van opel hebben zgn zachte klepzittingen, dus bij jouw corsa zijn ze ook zacht.

Het verschil is dat je de zachte als je pech hebt na 100000km moet vervangen, en je kop moet laten vlakken.
Maar eigenlijk geven zachte klepzittingen alleen problemen als je er een LPG ombouw in hebt zitten.
Bronnen: