hoeveel rijd de gemiddelde nederlander met de auto?

hoe veel rijd ie per uur, dag, week, maand en jaar?
op werkdagen dan: ma., di., wo., do. en vrij.
(antwoord AUB in gereden kilometers)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2K
Kimath
12 jaar geleden
Doordeweeks 0 km, alleen trein dan.
In het weekend gemiddeld 200 km, meestal op vrijdag of zondag.
Maar ik ben geen gemiddelde Nederlander :p

Het beste antwoord

De gemiddelde Nederlander bestaat in dezen niet.

Voor mijn vorige baan haalde ik met gemak de 55.000 per jaar. Momenteel zit ik rond 35.000.
Mijn ouders daarentegen halen de 10.000 nog niet eens, terwijl mijn broer weer op de 18.000 zit.

Vertegenwoordigers en directeuren zullen al gauw veel meer kilometers hebben dan mensen die in de dorpswinkel staat.

Je zou het dus beter kunnen opsplitsen in meerdere categorieën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Rond de 12.000 km. Per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind mezelf een gemiddelde Nederlander.
Ik rijd in mijn Hyundai Tucson 7000 km per jaar.
Wel een dure grap maar iets wat goed is mag geld kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Thijmen;

Het gemiddeld aantal kilometers per jaar lag in 2006 al boven de 15.000. Ik heb recentere cijfers zo gauw niet gevonden, maar volgens mij zijn we de 16.000 ook alweer gepasseerd. Op onderstaande link vind je heel veel info over onze dagelijkse verplaatsingen per auto.