als ik met mijn auto optrek (vooral vanuit stilstand) geeft mijn koppeling een "schrapend" geluid. iemand een idee wat dit is of hoe dit komt?

ik rijd een austin mini uit 1987 en sinds kort heb ik een soort "schapend " geluid als ik mijn koppeling op laat komen vanuit zn 1. iuk voel het ook in mijn koppelingspedaal. olie heb ik gecheckt. kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Drukgroeplager versleten?
Word als je stilstaat en je de koppelings pendaal intrapt t geluid anders
Dan kan t drukgroeplager versleten zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit had mijn auto toevallig ook sinds een paar dagen.
Houd het schrapende geluid op als je de koppeling weer indrukt?
Dan kan het zijn dat je versnellingsbak kapot is. Mijn auto staat namelijk bij de garage nu.
Niet te lang mee doorrijden dus.
10 jaar geleden
Mij is verteld dat het een drijfriem kan zijn. Wat dat ook voor ding is....