Wat zou een rede kunnen zijn dan de V-snaar van mijn auto al 3 keer in een half jaar is gebroken?

V-snaar = de snaar van de motor naar de dynamo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (2)

Teveel , spanning , de verkeerde snaar , een braam ,in het loopvlak , een onbelans , in een as . Een te hoge warmte bron nabij , (een warmte straling Vd radiateur ) of spruitstuk of ? Maar hopelijk gewoon verkeerd gesteld , (testrak) of niet de juiste snaar . Succes . Ps . Raadpleeg een goede garage , en blijf er bij een evt reparatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou verschillende redenen kunnen hebben. Om te beginnen moeten de poelies vlak zijn en geen beschadigingen vertonen. Is één van de poelies beschadigd dan kan je V snaar hier op gaan rafelen. Ook moeten de poelies t.o.v elkaar in lijn staan zodat de V snaar niet kan wrikken. En het belangrijkste is een juiste spanning. Bij een te lage spanning van de V snaar kan deze gaan slippen en komt er warmte vrij waardoor deze op den duur verbrand. Ook een te strak gespannen V snaar gaat op den duur defect door wrijving en overbelasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
poulies niet in lijn of beschadigd is het meest voor de hand liggend.