Ik heb een aanrijding gehad, niet mijn schuld maar mijn auto was niet meer APK gekeurd wat nu?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Antwoorden (9)

als het goed is heb je al een boete opgelopen door het niet-gekeurd zijn; is dit niet het geval?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Asl er aanwijsbaar een defect is die het ongelukje heeft kunnen veroorzaken, hoe klein ook, ben je volgens mij de joker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft het niet veroorzaakt, schrijft ie.
Als het dubieus is wie schuldig was aan de aanrijding ben je de pineut omdat je simpelweg niet verzekerd bent.

Als het 100% niet jouw schuld was zal je alleen een boete krijgen voor het niet op tijd laten keuren, maar zal je wel gewoon de schade uitgekeerd krijgen. Degene die jou heeft aangereden is namelijk wel gewoon verzekerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beetje dom he om je auto niet te laten keuren ik denk dat je nu een zware pijp rookt
misschien heb je geluk als de apk geen 3 maanden verlopen is en je hebt een afspraak gemaakt voor de keuring {of vlug effe doen} dan is het geoorloofd om 3 maanden over je apk te zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ondertekend verslag van de schuldige zien te krijgen en zijn verzekering aanspreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een typisch gevalletje van OEI.

Er zijn vier dingen: juridisch rechtvaardig, echt rechtvaardig, gelijk hebben, en gelijk krijgen. In dit soort gevallen kunnen die vier dingen allemaal van elkaar verschillen.

Win zo snel mogelijk juridische hulp in. Dat kan bij je eigen rechtsbijstandsverzekering, bij de ANWB (als je lid bent), of bij een bevriende jurist.

Je weet nu nog niet of het een juridische kwestie gaat worden. Het klinkt echter alsof de schade groot is. De verzekering van de tegenpartij heeft veel te winnen door de aansprakelijkheid op jou af te schuiven - zelfs een deelaansprakelijkheid scheelt ze al veel geld. Zij zullen dus geneigd zijn hun juristen in te zetten. Dat betekent dat je zelf ook juristen nodig hebt, anders verlies je geheid.

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat de tegenpartij niet ontdekt dat je geen APK had. Zolang ze dat niet weten, zullen ze minder snel naar hun juristen stappen.

Enneh - nu in de hoek gaan staan, met je hoofd tegen de muur bonken, en tien keer roepen "Ik ben een lakse stomkop geweest!".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Je moet er in ieder geval voor zorgen dat de tegenpartij niet ontdekt dat je geen APK had.'
Is 't verzwijgen van zulke feiten wettelijk wel toegestaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Je bent niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling. Op dat principe berust ook het zwijgrecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok.
In the USA heb je dat volgens mij niet... Als je daar niet meewerkt, dan zijn de rapen gaar.
Hopen op een goede afloop. Jij had eigenlijk niet daar mogen rijden, maar dan nog mag de tegenpartij niet tegen je aanrijden. Ik neem aan dat die, ook in dit geval, schuldig en wettelijk aansprakelijk blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet ben je niet verzekerd als je auto niet APK gekeurd is...

Dus dan ben je in deze gewoon de pineut. Ook al is de ander volledig fout...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onverzekerd rondrijden en betrokken bij een aanrijding, dat is een delict en ik ben bang dat het een heel duur geintje gaat worden. Waarschijnlijk zal ook tijdelijk je rijbewijs worden ingenomen.
Hoop het beste voor je, maar zie het zwart in.