auto afgekeurd voor apk na reparaties weer aangeboden bij de garage nu wordt hij weer afgekeurd mag dat?

Toegevoegd na 1 minuut:
nu weer op andere punten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Ja dat mag, als de reparaties niet of dusdanig slecht zijn uitgevoerd dat deze nog niet voldoen aan de keuringseis dan mag dit.

Het is alleen zeer slordig te noemen als de reparaties door de zelfde garage is gedaan als waar de auto gekeurd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag, mits dit terecht is. In theorie kan je ruitenwisser er binnen een dag af zijn of een lampje stuk, of what-ever Wagen bij de APK garage laten repareren kan dit soort discussies voorkomen. Maar wellicht is dit een garage waar je afscheid van moet nemen. Hierin kan je zelf inschatten of die punten recent kunnen zijn.
12 jaar geleden
Jazeker dat mag. En apk keuring is altijd een momentopname, en er kan dus later iets anders aan de hand zijn. Ook kan er later iets gevonden worden wat de 1e keer over het hoofd is gezien, alleen zou dat betekenen dat ze zelf een fout hebben gemaakt bij de 1e keuring. Wel zou het logisch zij ook hem dan alsnog af te keuren, want anders loopt de keurmeester de kans dat wanneer er een steekproef komt van de rdw, dat hij een strafpunt krijgt op zijn keurmeestersce

Toegevoegd na 4 minuten:
Keurmeesterscertificaat wou ik zeggen.

Inderdaad is het zo dat wanneer je de punten van afkeur bij de zelfde garage laat repareren, je waarschijnlijk dit soort situaties voorkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke keuring staat op zichzelf, voor de keurmeester is het steeds weer een andere auto! Klantvriendelijk is de wetgeving niet, vandaar de afkorting: Algemeen Periodiek Kansspel.