Deze zomer mag je op je 17e al je rijbewijs halen, is dit rijbewijs duurder als je het al op deze leeftijd haalt?

En het rijbewijs wat je dan haalt is geldig als volwaardig rijbewijs op je 18e? tot je 18 moet je namelijk met zo'n rijbewijs met iemand met meer dan 10 jaar rijervaring autorijden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je miss een bron?? ik heb er nog niks over gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okee, intussen heb ik er al wel wat over gehoord. vanaf 1 juni gaat het in dat je vanaf je 17 en een half met je rijbewijs mag beginne ( praktijk )

Antwoorden (3)

rijbewijs kost het zelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je mag lessen en je mag pas afrijden als je 18 bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je rijbewijs "halen", dus examen doen, mag je pas als je 18 bent. Wel kun je inderdaad binnenkort al eerder beginnen met lessen. Voor de kosten van de lessen en het aanvragen van het rijbewijs maakt dat niet uit. Als je 18 bent en je bent geslaagd dan krijg je een volwaardig rijbewijs.