als je rechts moet afslaan en geen andere richting uitkan moet je dan nog eigenlijk je richtingsaanwijzer aanzetten ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Wettelijk niet, voor de duidelijkheid misschien wel. Want er staat al aangegeven dat je geen ander richting heen kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als de weg in een bocht naar rechts gaat niet.
Als je bij een kruising komt en de andere afslagen zijn geblokkeerd moet het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet richting aangeven als je van rijrichting verandert, dus ja.
Kleine moeite en lekker duidelijk, ook voor de anderen om je heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een bocht naar rechts is niet een afslag naar rechts. Volgens de verkeersregels rij je in zo'n geval officieel rechtdoor, je hoeft dus geen richtingaanwijzer aan te zetten.