Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet ik welke banden ik moet hebben?

Ik heb een Fiat Punto met voor en achter verschillende banden, achter zitten 175/70 en voor 165/65 nu zijn de voorste banden versleten. Moet ik daar gewoon 165/65 voor hebben of kan daar ook 175/70 op naar mijn weten zijn de velgen precies hetzelfde...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
732

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt het beste kijken wat er standaard op hoort.
De betere bandenzaak of je dealer kan je dat ook vertellen.
Je kunt een beetje spelen met de maat als je teller afwijkt of je iets breder wilt.
Als je maar voldoet aan de wettelijke eisen zoals loadindex en maximale breedte die op je velg mag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je kunt er dezelfde opleggen als je wilt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel minnen, geen motivatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij een pluske;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx
175/70 erop leggen!

Je moet rondom dezelfde bandenmaat hebben, en achterop zijn nog goed begrijp ik, dus dan zou ik die maat aanhouden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens in de handleiding of er bevind zich een plaatje in de auto(ergens aan de portieren?)waar deze gegevens opstaan.
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Kijk eens in je instructieboek of klik op de link en kijk welke maat er standaard af fabriek werd gemonteerd. Zorg in ieder geval dat er per as dezelfde banden worden gemonteerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding