Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat betekent het als een monteur zegt dat de motor van je auto "rauw" is?

Gistermiddag zei een tankbediende bij het tankstation tegen mij dat hij mij wilde waarschuwen, omdat de motor van mijn Ford Fiesta (uit 1995) rauw is. Maar wat is een "rauwe motor", wat zijn de gevolgen en wat kan ik er aan doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dat er te weinig olie inzit, bijvullen dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij bedoeld daarmee dat je motoer niet soepel loopt dus nodig aan een goede onderhoudsbeurt toe is. Afstellen en verversen van de olie.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
ik denk dat hij wat meer bedoeld dan alleen maar wat olie verversen hij denk dat je cylinders versleten zijn o.i.d ?
en/of dat je moter teveel olie consumeert ?
ik vermoed in elk geval dat je oliepeil erg laag is
en dat, als hij geen olie lekt, de oorzaak toch behoorlijk verontrustend klinkt
maar tja ik denk dat je toch even wat meer uitleg van hem moet vragen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Een 'rauw' lopende motor kan ontstaan doordat de ontsteking niet (helemaal) goed staat afgesteld. Even laten controleren....!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je je olie bijvullen! Er zijn ook flesjes te koop met spul erin die je motor, leidingen grondig reinigen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Ford Fiesta van een dergelijk bouwjaar kan inderdaad rauw lopen door een versleten nokkenas. Een bekend verschijnsel voor bepaalde type motoren. Een flinke en prijzige klus en lijkt ons niet echt de moeite meer waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding