Hoeveel personen mag je maximaal vervoeren met rijbewijs BE?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
13.8K

Het beste antwoord

Met rijbewijs B (E) mag je maximaal 8 personen en een bestuurder vervoeren. Wil je meer mensen vervoeren, dan moet je rijbewijs D hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

. Voor samenstellen van voertuigen bestaande uit een trekkend voertuig van categorie B,
. en een aanhangwagen met een maximaal toegestane massa van meer dan 750 kg;
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de toevoeging 'E' is wel grappig maar in de aanhanger mogen geen mensen. Met 'B' mag je maximaal 8 personen vervoeren (de bestuurder niet inbegrepen) mits ze allemaal een eigen zitplaats hebben en het voertuig daar ook voor is ingericht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij rijbewijs B mag je niet meer dan 8 personen (bestuurder niet meegeteld) vervoeren. Voor BE zijn dezelfde regels van toepassing, maar mag je een aanhanger van maximaal 750kg meenemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rijbewijs BE bron België

Het totale gewicht van auto en aanhangwagen mag dus meer zijn dan 3500 kg.
MAAR: de auto die voorttrekt mag zelf maximaal een M.T.M. hebben van 3500 kg

Ik denk dat je dan je normale 4 personen kan vervoeren (of zelfs meer vb busje) maar je voertuig die de last trekt mag niet meer dan 3500 kg wegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk voor zowel de Nederlandse als Belgische voorwaarden op de volgende link.