als je per jaar zoon 20 tot 30 duizend km,s rijd en je wilt een andere 2dehandse auto kopen is het dan altijd voordeliger om een auto met LPG te kopen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Goedkoper dan wat? Ik zou in jouw geval liever uitkijken naar een auto met dieselmotor. Alhoewel LPG techniek sterk vooruit is gegaan de laatste jaren, zijn dieselmotoren gebouwd om op die brandstof te rijden en doen dat vaak vele honderdduizenden kilometers. Met het aantal kilometers dat jij gaat rijden, lijkt me diesel een betere keuze.

Maar als antwoord op je vraag, LPG is goedkoper dan benzine maar de onderhoudskosten kunnen iets hoger zijn en er is natuurlijk de afschrijving en onderhoud van de LPG installatie zelf.
Plaatje bij antwoord
paulus811
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Wie zijn die MINkukels?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje van mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikke nog niet, maar ben het wel een beetje met ze eens. (niet genoeg om te minnen)
Iedereen begrijpt dat ie goedkoper dan benzine of diesel bedoeld (eventueel kan je elektra er nog bijnemen) Jij gaat advies geven over diesel.
Daarna zeg je nog dat lpg goedkoper is dan benzine, maar het is ook goedkoper dan diesel. (zie anwb link bij de andere antwoorden)
paulus811
13 jaar geleden
Hi Jackd, bedankt voor je reactie. Dat ie ook goedkoper dan diesel bedoelt vind ik nog niet zo logisch, ok benzine misschien wel. Maar daarom wijs ik m op het (volgens mij betere) alternatief van diesel. Het hangt van veel factoren af of lpg goedkoper is. Welke installatie zit erin, welke auto en type is het (sommige auto's rijden ronduit slecht op lpg) en het aanbod aan auto's is gewoon lager, dus je hebt minder keuze in tweedehands modellen. En de brandstof lpg is misschien wel goedkoper, maar autokosten bestaan uit meer dan alleen brandstof. Ik vind het sportief dat je schrijft dat je nog net geen min geeft en ook waarom.
Ja hoor i tegenstelling tot de mening hierboven is LPG een prima alternatief.
Omdat je de kosten van inbouw niet hoeft te betalen is LPG als deze al geinstalleerd is bij circa 13000 km al goedkoper.

En motoren kunnen ook op gas makkelijk een paar ton rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, (bijna) altijd.
zie link voor een berekening.

Ik zeg bijna omdat er vast wel een uitzondering te bedenken is, hoewel ik er niet op kan komen.