Wat is het nut van een dubbelslot bij een Peugeot 207?

Ik kan mijn Peugeot 207 met de elektronische sleutel op slot doen. Dan is je wagen gewoon vergrendeld.

Maar als je dan binnen de 10 minuten nog eens op de vergrendelknop drukt, dan pinken je richtingaanwijzers een tiental keer snel achter elkaar.. En zou deze een tweede soort vergendeling moeten zijn.

Iemand een idee welk nut en functie dit heeft?
Want ik snap het niet echt.

Als de tweede vergrendeling opstaat kan je de wagen van binnenin nog steeds open doen?

Toegevoegd na 2 uur:
In het instructieboekje wordt het volgende gemeld:

'De supervergrendeling blokkeert het van binnenuit en van buitenaf ope- nen van de portieren.
Als de supervergrendeling is inge- schakeld, is ook de vergrende- lingsschakelaar in het interieur buiten werking.
Schakel daarom nooit de superver- grendeling in als er zich iemand in de auto bevindt.'

Echter klopt dit niet, want ik kan als de zogenaamde supervergrendeling is ingeschakeld nog steeds alles openen van binnen uit.

Zie voor meer info: http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/code/index_nl_nl.htm klik verder op 207 en vervolgens op 01/03/2008 - 31/10/2008.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.2K

Antwoorden (2)

Van binnen uit kan je de wagen altijd open doen. Pak je instructieboekje en lees de werking van de vergrendeling na
13 jaar geleden
Het nut van een dubbelslot is dat je na de tweede maal afsluiten alle portieren definitief vergrendeld. Dit wordt ook wel de 'deadlock' genoemd. Na het intikken van een ruit, blijven je portieren geblokkeerd en zijn dus niet meer te openen (knopje omhoogtrekken) Dit is dus een extra inbraak beveiliging waarbij ook je eventuele aanwezig alarm geactiveerd wordt.
Als je diverse sites van Peugeot bezoekt dan zie je dat er toch bugs zijn in deze vergrendeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, duidelijk antwoord