Hoe kan een auto nou binnen 3 seconden van 0 naar 100 gaan?

Wanneer moet je dan schakelen? En hoe kan het dat je dan niet wegslipt?

Zie bijvoorbeeld
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/44826-top-10-sportautos-snelste-autos-ter-wereld-2009-2010.html

De budgatti Veyron doet het in 2,5 seconden. Dat is ja onmenselijk snel!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Auto's die dat halen, hoeven meestal niet te schakelen voor die snelheid. Anders zijn het getrainde chauffeurs die de testritten uitvoeren en die kunnen natuurlijk heel snel schakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

daarom heb je al die electronica erin .
ABS en al die snufjes.
ook hoef je niet te schakelen want hij haalt 140 in zijn 1 !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ABS hoort bij het remsysteem, maar verder zit je goed... +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kon niet op die afkorting komen van antislip systeem .....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mallepietje: het slip systeem noemen ze traction control
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jha maar hij kan ook 406 Km/h ofzo:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
owja en heeft dan binnen 10 minuten zijn tank leeg:)
door dingen als automatische versnelling bijv bij sommige audi tt heb j dat de volgende versnelling al klaar staat dus dat je met een klik van drie naar vijf gat in o.zoveel seconden

Toegevoegd na 2 minuten:
heel veel speelt daarin mee dingen zoals de banden grip aantal pk cilinder inhoud en de gemiddelde auto heft geen van die dingen half zo goed als die prachtige bugatti veyron ss
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een auto kan van 0 naar 100 km/h in 3 seconden, als de auto voldoende PK's heeft en voldoende tractie (grip op het wegdek) Ook is een speciale versnellingsbak nodig om snel op te schakelen, bv powershift! Dan hoef je om op te schakelen alleen de versnellingspook 1 keer naar voren te bewegen! Of dmv van schakel flippers achter het stuur zoals formule 1 auto's dat hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de weegschaal zetten.bij deze hoef je niet te schakelen en zal waarschijnlijk wel over de 1000 gaan!!

Toegevoegd na 31 seconden:
weegbrug.

Toegevoegd na 23 minuten:
Barabus TKR 0-100 1.67 sec