als het krukas sensor van de auto kapot is!?kan de auto aanslaan of niet!?

op een dag wou ik mijn auto weg parkeren in een viel die uit en wou niet meer aanslaan op een duur te proetsen heb die toch ene keer in de gang gezetten maar met start pilot product remreiniger dan viel de auto terug uit !branstofpomp is om werk prima ik heb alle leidingen open gedraaid die naar de injectors gaan vanuit daar STROOMT diesel uit dus zoals ik begijpen het dieselpomp doet goed!kan dat aan het krukas sensor liggen!?heeft die zelfde gedraag septomen als die kapot is!?

voorbaat bedankt voor info of ideeen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
7.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja , en dan weer onverwacht uit , soms weer na een paar dagen lijkt het normaal en dan valt de motor wil stil vaak dan blijvend . Tot sensor (ren) zijn vernieuwt . Succes

Antwoorden (2)

Een diesel start met gloeikaarsen en ik denk dat daar eentje van kapot is, ik vermoed dit omdat u hem wel kan starten met start pilot.

Toegevoegd na 3 minuten:
De krukassensor geeft impulsen aan de boordcomputer om te melden dat de motor draait, als die kapot is moet u nog steeds kunnen starten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar toen die gestart was viel die terug uit!
Kan dat? dat een gloeiebougie op eens kapot gaat?terwijl daarvoor had ik geen problemen??
Ik heb dieselpomp getest om die leidingen open te draaien stroomt diesel uit.
Ook als gloeiebougie kapot was zou die wel toch kunnen starten dan? op andere drie? Maar er bij mij ik vermoed dat injectoren krijgen geen signaal wnr de dieselpomp diesel naar hun toe stuurt injectoren zijn in orde in per een getest vanmorgan!!dus enigste wat kan daar kleppen besturen is krukas sensor!!
Niet waar?
En bij opel heb ik gehoord als die kapot gaat die niet meet starten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vanaf 2003 hebben de 1L en 1.2L motoren, een krukassensor en een nokkenassensor.
De grotere Opel motoren hadden dit altijd al. Als de krukassensor stuk is neemt de nokkenas sensor deze taak over. Je merkt dit omdat bij het starten een lampje brand van de motor elektronica.
Starten duurt dan 3 tal seconden langer, opdat de elektronica moet omschakelen van sensor. U schreef eerder dat u met start-pilot wel kan starten, blijft de motor dan normaal draaien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja en nee stabiel maar dan walt die wel stil terug als op D zit en deftig geen gas geeft!maar nu kan in zelf met start pilot niet meer starten!
sensor vervangen zelfde resultaat.
maar we met multimeter getest dat twee middelste gloeibougies geven geen kontakt twee andere hebben wel kontakt!maar ik zeg dat tegen garagisten wat u zei als eerste reactie die lachen mij uit !ze zeggen dat gloeibougies enkel nodig als koud weer maar niet in zomer en nog auto in eens stil valt en start niet meer nadien !ze zeggen met gloeibougies auto gaat in zomer zo is zo starten!
maar wat u zegt ooit in praktijk zo een probleem als in gehad in deze perioede van het jaar ik bedoel in warme maanden!?en nog auto in eens daardoor stil walt en start niet meer!?want nu begin in twijfelen over die woorden van garagisten sinds da ik twee bougies gemeten die geen reactie geven!wat denkt u kan da echt een oorzaak zijn!?gloeiebougies is niet voor winter alleen!?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en nog iets u zegt begint lampje van electronika storing branden inderdaad die braand wel bij mij auto met sleutel in midden maar wanner in die krukas sensor geplaatst blijf die toch branden!wat kan da nog zijn dat die storing geeft mssn daar ligt een probleem!?en waar zit die nokkenas sensor!?ik heb gehoord als je krukas sensor hebt kunt je onmogelijk nokkenas sensor hebben!?
enige idee waroom die storing brand daar ligt een probleem denk in
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
daarvoor had in een schommelende toerental en auto viel soms uit maar nadien starte direct terug en trekkracht was goed altijd. toen heb die laten uitlezen mannen van garage gezegd gasklep vervangen dat heb ik gedaan schommeling weg gegaan maar sleutel met auto blijfte toen branden en volgende dag gebeurd dit!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
U schrijft dat er 2 gloeikaarsen niet doormeten, begin maar eens met die te vervangen.
Geef aub ook het type motor en bouwjaar eens op want nu is het constant gissen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bouwjaar is 2003 motor type 2.2 DTI meer weet ik niet Opel signum
Pomp Werkt goed juist voor zoveelste keer getest via injectors leidingen spuit echt veel vanuit daar.krukas sensor vervangen geen reactie twee kaarsen dun geen reactie na de meeting injectors vorige jaar alle vier bij grote onderhoud vervangen geweest!
Maar die laampje met auto en sleutel die soms brandt soms niet na deftige gas drukken kan die ook branden als gloeiebougies kapot zijn??
Een dieselmotor heeft altijd een krukassignaal nodig om het moment van inspuiting te bepalen. Door startpilot te gebruiken laat je de motor op een soort gasmengsel lopen, en zodra je ophoudt met spuiten zal de motor meteen weer afslaan. je vertelt niet wat voor een merk het is, maar een kapotte sensor is vaak de oorzaak van dit soort klachten.

Kort gezien, geen signaal is geen inspuiting.