hoeveel euro boete is zonder licht rijden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.6K
bamibal
13 jaar geleden
In de auto of op de fiets/brommer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd te weinig vind ik; het is gewoon vreselijk stom als je zonder licht gaat fietsen. Wij (automobilisten) hebben 's avonds en 's nachts vreselijk veel moeite om fietsers zonder licht te onderscheiden. Reflectie is ook steeds minder aanwezig en je brengt jezelf echt in gevaar. Je kan beter enkele lampjes per jaar verslijten dan je leven eraan wagen. Om antwoord te geven op je vraag: € 40,-. (http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=13246,13239,13238,13237,3115#keuzes)

Antwoorden (3)

Mijn boete vorig jaar voor fietsen zonder licht was €20

Toegevoegd na 3 minuten:
Op onderstaande bron lees ik dat dat nog steeds zo is voor de fiets.

Maar in je vraag heb je het niet over wat voor voertuig.

Want rijden op een bromfiets zonder (voor en achter) licht
kost je €35 dit is binnen de bebouwde kom.
en rijden op een bromfiets zonder voor en achter licht buiten de bebouwde kom kost je €50. (bron 2)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de auto is dat 100 euro ongeveer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietsen zonder licht is sinds 1 januari 40 euro.

Toegevoegd na 1 minuut:
En autorijden zonder verlichting is 100 euro.