Waarom kies Mercedes vaak voor een handrem in het dashboard ipv naast de stoel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een handrem is altijd mechanis Een normale handrem is gemonteerd met een kabel op de achterremmen Door dat je remmen slijten betekent het dat de handrem kabel vaak gesteld moet worden Door dat Mercedes op de duurdere uitvoeringen een voetpedaal gebruikt die rechtstreeks op de rempomp gemonteerd word heb je geen kabel nodig Die kabel os zeer onderhouds gevoelig en die heeft Mercedes dus uit het systeem gehaald Door de zogezegde handrem ge verplaatsen naar de grond

Omdat een handrem tegenwoordig een parkeer rem is geworden . Mercedes had vaak in de sedans al vanaf de jaren 60 modellen een parkeer rem die met de voet was was te bedienen . De automaten hadden dat vaak niet nodig . Die zetten je in P . Waarom ruimte vrij in het midden . Logischer ? In echte sport wagens werd een handrem ook gebruikt om de auto in een ( bewuste ) achterwiel slip te brengen of zelfs een razend snelle draai te maken . Of bij een weigerende rem de handrem te gebruiken . Aber Panne mit ein Mercedes ! Nein .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100