Een handrem is altijd mechanis
Een normale handrem is gemonteerd met een kabel op de achterremmen

Door dat je remmen slijten betekent het dat de handrem kabel vaak gesteld moet worden

Door dat Mercedes op de duurdere uitvoeringen een voetpedaal gebruikt die rechtstreeks op de rempomp gemonteerd word heb je geen kabel nodig

Die kabel os zeer onderhouds gevoelig en die heeft Mercedes dus uit het systeem gehaald

Door de zogezegde handrem ge verplaatsen naar de grond
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat een handrem tegenwoordig een parkeer rem is geworden . Mercedes had vaak in de sedans al vanaf de jaren 60 modellen een parkeer rem die met de voet was was te bedienen . De automaten hadden dat vaak niet nodig . Die zetten je in P . Waarom ruimte vrij in het midden . Logischer ? In echte sport wagens werd een handrem ook gebruikt om de auto in een ( bewuste ) achterwiel slip te brengen of zelfs een razend snelle draai te maken . Of bij een weigerende rem de handrem te gebruiken . Aber Panne mit ein Mercedes ! Nein .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus de handrem is bij Mercedes al jaren geen noodrem meer maar een parkeer rem . Vandaar die andere rem plek vaak .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan weetje niet hoe een rally auto ( vroeger ) dwars gezet werd . Of heel bewust de auto achterste voor gezet werd . Door met stuur en ! Handrem de juiste manoeuvres te maken . Nu is dat niet meer van deze tijd ( alhoewel ) door allerlei electronica .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De naam voor de rally actie heet Scandinavian flick . Probeer dat NIET !!! Uit op de openbare weg . Oefen daar mee op lege parkeer terreinen eerst met wat sneeuw of zo , daarna met wat regen . Maar het blijft link . Ja !!! Daar heb je een handrem bij nodig op de achter wielen en een waarmee je gevoel hebt . Het systeem van Mercedes is daar NIET geschikt voor .