Kan in elke auto een andere audio installatie ingebouwd worden? (Bijv de Opel Astra GTC?)

Binnen nu en een paar maanden (hoop) ik de Opel Astra GTC te kunnen kopen en anders de Cosmo.
Maar de CD speler is anders dan een normale CD speler.
(zie foto)

Dus ik vraag mij af:
Als ik dus een nieuwe CD speler erin wil laten zetten incl boxen en versterker, kán die CD speler er uberhaupt dan wel in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.1K
paulus811
14 jaar geleden
Waarom zou je er een andere cd speler in laten zetten? Wat is er mis met het standaard gemonteerde model? Waar het om gaat is of het audiosignaal beschikbaar is en dan naar een versterker te leiden waar je de luidsprekers en eventueel subwoofer kunt aansluiten. Soms wordt het geluid ook al veel beter als je de standaard luidsprekers vervangt. Er zijn sets die volledig op maat zo in de standaard openingen passen. Wil je extra bass, dan kun je het signaal van een achterluidspreker aftappen en dat gebruiken voor een actieve (met ingebouwde versterker) subwoofer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet hoe de rest werkt. Ik vroeg mij alleen af of de CD speler te vervangen was. Maar ik zie nu inderdaad al dat dit kan. Waarom ik dit graag wil, is omdat ik het er op deze manier niet mooi uit vind zien. En aangezien ik de komende jaren er nog in zal moeten rijden, vind ik dat toch wel belangrijk. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ps; daarnaast kan ik dan met de juiste CD-speler de USB er tenminste op aan sluiten. Wat voor mij ook erg belangrijk is.
paulus811
14 jaar geleden
Ik snap t. Een Ipod erop kunnen aansluiten is geweldig prettig. Ik heb dat zelf ook, weliswaar niet via usb maar via een verloop van usb naar een 3.5mm jack (oortelefoon) plug. Het geluid is exact even goed als direct via usb en in mijn geval is de standaard cd speler blijven zitten. Dat was goedkoper en alle info blijft dan via het grote display bovenop het dashboard lopen. En ik vind het er mooier uitzien als het vwb kleur en styling gelijk is aan de rest, maar smaak is persoonlijk. Succes!

Het beste antwoord

haha jij met je GTC !

Natuurlijk kan dat,dat hele blok van de radio ( boven de verwarmingsknoppen) word dan verwijdert.
Bij de opel hebben ze hier paneeltjes voor waar een normaal formaat radio/cd speler ingaat (ook in de zilvere kleur)
Het word wel een saaier aanzicht vind ik persoonlijk

Je kan ook evt versterkers/boxen enzo op de Opel radio aansluiten hoor(er zit echt een goede sound in die radio's)

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
saaier? :P ik vind 't juist strakker! Ik vind die grote knoppen voor oudjes die niet goed kunnen zien wat ze doen!:P
Maar wel beste antwoord! :)

Andere antwoorden (4)

AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CD speler is anders precies 't zelfde als op het filmpje hoor. En dáár gaat 't mij om;)
Ja dat kan er kan een normale standaard radio in geplaatst worden het front word dan aangevuld met een dummyplaat waar de ruiimte die er nu is mee word afgedekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je een voorbeeld van wat zo'n dummy plaat in houdt?
dat kan zeker wel .
jehebt bij de grotere car-styling bedrijven speciale vervangingsconsole's waar je alles kan inbouwen wat je maar wenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan maar je moet het niet zelf doen.
gewoon naar de garage