Dagelijkse rijkostenvergoeding in CAO?

Bij mijn werkgever had ik alleen mijn benzine kosten opgeven, in mijn overeenkomst staat echter dat de dagelijkse rijkosten vergoed word.

Valt de 19 cent per kilometer hieronder?
Het bedrag wat ik nu krijg dekt alleen mijn benzine en niet de banden, remmen, onderhoud, afschrijving etc..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Als je € 0,19 krijgt is dat en belasting vrij vergoeding voor je auto maar meer krijg je dan niet geen benzine geld of andere onkosten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het reel om 19 cent te vragen? ik krijg nu stukke minder namelijk.
ronron1212
12 jaar geleden
Ja dat is heel reel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 19 eurocent is de vastgestelde maximale vergoeding die je belastingvrij kunt krijgen. Als je meer krijgt moet je over dat meerdere belasting betalen. Maar je moet wel oppassen. Die belastingvrije vergoeding geldt niet voor woon-werkverkeer. Dus de rit die je dagelijks rijd van huis naar je werk en weer terug. Daar zijn afzonderlijke vergoedingen voor vastgestelde.
In basis 19 cent per km. tot een maximum van 150 'reiskilometers' per dag. Er zijn wat variaties, afhankelijk van je 'werkweek'
Bij onderstaande link kan je het zelf uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een kwestie van goed lezen en uitleggen wat er bedoeld wordt. Ook wat er redelijkerwijs gezegd, bedoeld, begrepen, afgesproken is.
Met dagelijkse rijkosten zouden de variabele kosten bedoeld kunnen owrden. De ANWB geeft de kilometerprijs per klasse auto gesplitst in vast en variabel.
Variabel is bijvoorbeeld brandstof, een stukje onderhoud, banden, een klein deel van de afschrijving.
Verzekering en motorrijtuigenbelasting zijn vast dus zijn geen rijkosten.
Wat de Belasting als belast en onbelast ziet, speelt geen rol, omdat de rijkosten zullen worden vergoed.
.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De €0,19 die je krijgt is een belastingvrije vergoeding die je van je werkgever krijgt.
Als je meer dan €0,19 krijgt wordt het meerdere wat je krijgt bij je inkomen opgeteld en betaal je daar gewoon belasting voor.
Het staat iedere werkgever vrij om meer te betalen.
De meesten doen het echter niet uit zichzelf.
Als je er echt te kort aan komt zou ik als ik jou was eens met je baas gaan praten,wie weet,nee heb je,ja kan je krijgen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Je betaald er geen belasting "voor" maar over.
Foutje...