Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen winterbanden en M&S banden?

Toegevoegd na 12 minuten:
En mag ik daar in de winter in Duitsland mee rijden zonder, bijvoorbeeld bij ongelukken, consequenties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geen, deze vermelding staat voor modder en sneeuw, en dat werd vroeger altijd erop gezet, maar word tot vandaag de dag er nog steeds opgezet.
Hier een leuke link over zomer en winter banden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alleen deze vermelding staat op elke band, zowel zomer als winterbanden, maar zegt niks over de eigenschappen van de winterband, vandaar dat ik zeg dat er geen verschil in zit..

Toegevoegd na 8 minuten:
Na aanleiding van je uitbreiding een link toegevoegd over de wetgeving ervan, in het buitenland...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

M&S zijn meestal niet alleen nét iets goedkoper dan
zuivere winterbanden, ze hebben ook slechtere rijeigenschappen op
sneeuw, bij vochtigheid of bij droog wegdek dan een zuivere winterband.
Het gaat hier namelijk meestal om banden met een ander profiel (grotere
“blokken”) dat minder stabiel is dan dat van winterbanden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor Duitsland etc. heb je winterbanden nodig om verzekerd te zijn bij ongelukken in winterse omstandigheden.
Die MS banden heb ik onder een terreinwagen liggen maar meer grip in de winter hebben ze niet. Dan moeten er echt winterbanden onder.
Hierboven hebben ze al een hoop links gegeven dus het zal je wel duidelijk worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding