Hoeveel geld zal ik ongeveer kwijt zijn aan het laten vervangen van een startmotor in een Volkswagen Golf (IV).

Ik heb sinds kort een probleempje met mijn auto. Volgens mijn broer, die ooit monteur was, is het mijn startmotor, die op het punt staat het te begeven.
De garage die ik belde bevestigde dat bij het horen van mijn klacht.
Ik moet de auto donderdag laten brengen. Ben vergeten de garage te vragen hoe duur het was (of wilde het toen niet horen... struisvogelpolitiek, als ik het niet weet, dan bestaat het ook niet)...
Wie kan me een indicatie geven van hoeveel me dit ongeveer gaat kosten?

Bedenk me net dat het leuke is dat ik donderdagavond ook echt kan kijken wie het beste antwoord heeft gegeven !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
18.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga is langs bij de Sloop als je mazzel hebt kan je er een op de kop tikken en laat je 'm maken in een garage ;), Zwart uiteraard..

Het beste antwoord

Dat hangt er maar zeer van af of er een nieuwe geplaatst wordt of dat de huidige gereviseerd wordt. Revisie is uiteraard goedkoper, maar slechts korte garantie (1-3mnd), nieuwe zal de door hierboven genoemde prijs kunnen zijn, maar staat niet bij of dat in of exclusief BTW is. Bovendien komt daar dus uit- en inbouwen nog bij. Reken op 2,5 uur werk * uurprijs (65 oid?) + 100 bij revisie of 200 bij nieuw.

Gewoon vandaag nog even navragen bij de garage en ook zijn mening vragen over revisie. Anders heeft hij wellicht al de nieuwe besteld.

Reken er wel op dat je bij revisie waarschijnlijk je auto langere tijd kwijt bent.

Toegevoegd op 25-05-2009 14:24:05
Oh ja, is het een diesel of een bezine? Welke motor speelt ook nog mee etc etc.

Toegevoegd op 25-05-2009 14:25:51
Origineel van VW of een namaak? Ook nog veel verschil uiteraard. Zie voor een voorbeeld de link, die prijs is incl, maar dit is geen originele.

Toegevoegd op 25-05-2009 14:33:41
mmm, de directe link werkt op basis van cookies en gaat dus voor een ander niet werken. Zie de nieuwe link,vul kenteken in of zoek op bouwjaar, merk, model dan motor starten en laden en daar heb je je startmotor inclusief prijs inclusief BTW ex verzenden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

denk tussen 200 en 300

Toegevoegd op 25-05-2009 13:56:11
nou ongever 100 voor de revisie van de startmoter
en 1 uur uitbouwen
1 uur inbouwen, en afhankelijk van vriend of garage (dus) hoeveel uurloon,
zodoende
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
€ 199,40 incl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt ongeveer, voor dat bedrag heb ik een startmotor, maar helaas niet inclusief inbouw.
Toch +1 voor het goede antwoord op de kosten voor een startmotor.