Is een Nederlandse Toyota Starlet uit 1994, die op benzine rijdt, welkom in de Duitse steden?

Ik weet niet hoe ik dit kan controleren. Het betreft een kleine, zuinige Toyota Starlet uit 1994 die op benzine rijdt. Kan ik met deze auto nog bijvoorbeeld door Frankfurt am Main en Berlijn rijden? Hoe zit het met de milieuzones?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Deze auto komt in elk geval wel in aanmerking voor een groene milieusticker, maar of dat hij dan welkom is.........De groene milieusticker Welke milieusticker je auto voor in aanmerking komt moet per merk en type bepaald worden, want niet iedere auto stoot evenveel fijnstof uit. Op dit moment heb je met een groene milieusticker toegang tot alle Duitse steden met een Umweltzone. In het algemeen geldt dat de volgende auto’s en andere voertuigen in aanmerking komen voor een groene milieusticker: Auto’s met een LPG-, hybride- of benzinemotor die voldoen aan uitlaatgasnorm Euro-1 of hoger (vanaf 1 januari 1993). Auto’s met een dieselmotor die voldoen aan uitlaatgasnorm Euro-4 of hoger (vanaf 1 januari 2006). Auto’s met een dieselmotor die voldoen aan uitlaatgasnorm Euro-3 en daarna een roetfilter ingebouwd hebben gekregen. Auto’s met een elektrische aandrijving of een brandstofcel. Denk hierbij aan elektrische auto’s zoal de Nissan Leaf en de Tesla Model S.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100