Is een Nederlandse Toyota Starlet uit 1994, die op benzine rijdt, welkom in de Duitse steden?

Ik weet niet hoe ik dit kan controleren. Het betreft een kleine, zuinige Toyota Starlet uit 1994 die op benzine rijdt. Kan ik met deze auto nog bijvoorbeeld door Frankfurt am Main en Berlijn rijden? Hoe zit het met de milieuzones?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Je moet zo'n sticker hebben daar toch?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, maar vroeg me af of het nog wel mogelijk is met een benzine auto uit '94
Ritsuka
6 jaar geleden
https://www.tuev-nord.de/en/private/traffic/car-motorcycle-caravan/emissions-sticker/order/ op deze website kun je je informatie invullen en de sticker bestellen. Er staat bij dat als je niet in aanmerking komt, je ook niet hoeft te betalen. Je merkt het dus vanzelf bij het aanvragen van de benodigde sticker.

Het beste antwoord

Deze auto komt in elk geval wel in aanmerking voor een groene milieusticker, maar of dat hij dan welkom is.........De groene milieusticker

Welke milieusticker je auto voor in aanmerking komt moet per merk en type bepaald worden, want niet iedere auto stoot evenveel fijnstof uit. Op dit moment heb je met een groene milieusticker toegang tot alle Duitse steden met een Umweltzone. In het algemeen geldt dat de volgende auto’s en andere voertuigen in aanmerking komen voor een groene milieusticker:

Auto’s met een LPG-, hybride- of benzinemotor die voldoen aan uitlaatgasnorm Euro-1 of hoger (vanaf 1 januari 1993).
Auto’s met een dieselmotor die voldoen aan uitlaatgasnorm Euro-4 of hoger (vanaf 1 januari 2006).
Auto’s met een dieselmotor die voldoen aan uitlaatgasnorm Euro-3 en daarna een roetfilter ingebouwd hebben gekregen.
Auto’s met een elektrische aandrijving of een brandstofcel. Denk hierbij aan elektrische auto’s zoal de Nissan Leaf en de Tesla Model S.
jc54
6 jaar geleden
Bordensteker
6 jaar geleden
Zet er dán ook bij wat _meteen daaronder_ staat in je bron! "Let er wel op dat de jaartallen algemene richtlijnen zijn. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je een auto met dieselmotor van voor 2006 hebt, die door de fabrikant wel al met een motor is uitgerust die voldoet aan uitlaatgasnorm Euro-4. Andersom kan het ook zo zijn dat je auto van na 1993 of 2006 is, maar toch net niet in aanmerking komt voor een groene sticker." https://www.milieustickervoorduitsland.nl/