Ford Ka loop top 3 cilinders wat te doen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ruil de bogie/bobine om, van cyl 1 naar. 2 en kijk of het probleem zich verplaatst. Ps hoe weet je welke niet werkt? Laat motor draaien, trek 1 boogie los, als motor stopt was dat een goeie. Etc..

Zou eerst checken of alle bougies vonken. Dus bougie eruit draaien, tegen het blok houden en iemand anders laten starten. Vonkt de bougie van de cilinder die niet werkt niet, dan de verdeelkap controleren op scheurtjes, en de contactpuntjes onde de verdeelkap grondig schuren/reinigen, en eventueel bougiekabels en bougiedop checken op scheurtjes/uitdroging.

De ford Ka heeft geen rotor en contactpuntjes. De bobine/verdeler is een geintegreerd elektronisch ontstekingsblok. Die willen nog wel eens defect raken. Je kunt de bougiedoppen stuk voor stuk loshalen en (met lopende motor) hoor je direct welke cilinder het betreft. Motor uitzetten en vervolgens kun je een metalen draad, of een verlengstukje van een doppensetje in de dop steken waarvan je het uiteinde vlak bij het blok houdt. Als een hulpvaardig iemand dan even start, kun je gelijjk zien of er op de betreffende bougielijn ontstekingsspanning staat, want dan krijg je een vonk te zien. Geen vonk ? Dan is je ontstekingsmodule defect. Als er wel een vonk is, de bougie eruit draaien (let op de kleur: die moet licht grijsbruin zijn) in de dop steken en controleren of ook de bougie een vonk geeft, anders vervangen. Als dat alles correct werkt, gaat het vermoeden toch richting verlies van compressie of een defecte klep/nokkenas. Een diagnose bij een diagnosegarage kan meer info opleveren. Toegevoegd na 1 minuut: En uiteraard: het betreft hier hoogspanning. Rubberen werkhandschoenen gebruiken en contact met metalen delen vermijden.

Bronnen:
http://autogarage.expertpagina.nl/rubrieke...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100