ANWB Wegenwacht betalen?

Hallo iedereen,
ik had in 2010 een wegenwacht service europa aangevraagd voor het helejaar.
allen nu hoef ik geen wegenwacht service meer omdat ik dit jaar nergens heen ga.
maar tog krijg ik van de ANWB post dat ik €94,- moet betalen voor dit jaar ''2011''
moet ik dit gewoon nergeren of ben ik verplicht dit te betalen ik hoop van niet want ik heb die service niet meer nodig

Mvg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Het abonnement op de wegenwacht is doorlopend en wordt niet automatisch beëindigd. Je moet opzeggen voor 1 november van dit jaar om ervoor te zorgen dat je abonnement voor het volgende jaar niet automatisch verlengd wordt.

De 94 euro zul je dus moeten betalen omdat je niet voor 1 november 2010 schriftelijk hebt opgezegd. Als je de post negeert dan zul je aanmaningen krijgen die zelfs door kunnen gaan tot het incassobureau. Je moet helaas betalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie, ik zei uit mijn hoofd 1 november, maar heb het even nagezocht en het blijkt 15 november te zijn. Ook heb ik de link bijgevoegd naar de site van de ANWB waaruit dit blijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb je het abonnement op de ANWB officieel opgezegd? Anders blijft het gewoon doorlopen voor het nieuwe jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan zijn dat je nog moet betalen, omdat je te laat bent met opzeggen. Ik zou zo spoedig mogelijk bellen met de klantenservice van de ANWB.
13 jaar geleden
In de algemene voorwaarden zal vermeld staan, hoe opzeggen in zijn werk gaat. Als je je abonnement niet op tijd opzegt, wordt het stilzwijgend verlengt en zit je er dus weer een jaar aan vast.

wat je nu kan doen, is je abonnement zo snel mogelijk opzeggen, zodat je in elk geval volgend jaar er niet weer onbedoeld aan vast zit. Tevens kun je de anwb bellen en hopen op enige coulance, echter de anwb is niet verplicht om het abonnement voor 2011 te annuleren.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je moet helaas betalen en dat kan ik toelichten.

ANWB hanteert in de voorwaarden een beleid waarbij je voor november diensten moet opzeggen of aanpassen. Als je bijvoorbeeld wegenwacht hulp hebt en in november rijdt je je auto total loss en koop je geen nieuwe, dan moet je het volgend jaar nog een volledig jaar het wegenwacht abonnement betalen.

Dit geldt voor alle diensten, dus ook voor uitbreidingen en camping card e.d. Hier zitten wij door diot systeem ook weer een jaar aan vast.

Ik vind de jaarverplichting niet meer van deze tijd en vind het vooral storend dat de ANWB de polis en informatie stuurt na november. Je hebt dan geen tijd meer om het aan te passen als je het bent vergeten. Mijn reisverzekering stuurt mij bijvoorbeeld 1 maand voor het aflopen van de polis een nieuwe op zodat ik nog in de gelegenheid ben deze op te zeggen of aan te passen.

Ik adviseer je om nu al de wegenacht voor 2012 op te zeggen. Mocht het nodig zijn dan kan je het namelijk wél met 1 telefoontje activeren. De opzegging kan je het beste schriftelijk doen, maar je kunt hiervoor ook de klantenservice bellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens kan de opzeggen voor 15 november. Antwoorden die 1 november melden zijn niet helemaal correct.

ANWB:

U kunt uw wijziging of opzegging op de volgende manieren doorgeven:

•via het online opzegformulier

.•schriftelijk via ANWB Contact Center, Postbus 93200, 2509 BA, Den Haag

Uw ANWB-lidmaatschap en/of Services van de Wegenwacht wordt jaarlijks automatisch verlengd, tenzij uw opzegging vóór 15 november door de ANWB ontvangen is.

Bijgaand ook het online opzegformulier in de bron.