Centrale deurvergrendeling lijkt wel aanwezig, maar werkt niet. Wat kan dit zijn?

Ik heb een Mitsubishi Colt 1.3 GLI uit het jaar 2000.
Lange tijd heb ik gedacht dat er geen centrale deurvergendeling op zat, maar daar ga ik nu aan twijfelen.

Zodra ik de linkerdeur op slot doe, hoor ik ook bij de rechterdeur geluid. Dit hoor ik ook als ik de linkerdeur van het slot afhaal. Toen ik in mijn auto zat, heb ik het nogmaals getest en toen zag ik ook dat het palletje om de deur op slot te doen aan de rechterkant een lichte beweging vertoonde toen ik aan de linkerkant de deur op slot deed.

Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar dan moeten er toch knopjes op de sleutel zitten?
of het batterijtje in de sleutel is leeg.

Het beste antwoord

Als het slotje meebeweegt kun je ervan uitgaan dat er centrale deurvergrendeling op zit. Het zou ook moeten werken als de passagierszijde op slot doet. Dus probeer eerst dat eens en kijk of de bestuurderszijde dan wel mee gaat.
Het feit dat ie het niet doet kan liggen aan een slecht kontakt aan de motor, of dat het slotmechaniek gesmeerd moet worden. Helaas kom je daar alleen bij door de bekleding van de deur eraf te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit antwoord kwam het dichtst bij het daadwerkelijke probleem. Inmiddels heb ik mijn deurpanelen eruit gehaald en kwam tot de conclusie dat de centrale deurvergrendeling niet goed aangreep. Schroefje vastgedraaid en hij doet het weer. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Wat wilt u eraan doen ? Dat is niet duidelijk.
Om het te testen kan u hetvolgende doen.
Beide deuren open doen zodat u zeker bent dat die niet op slot zitten. Beide deuren dicht doen.
Nu de linker deur slotvast maken en dan de rechterdeur controleren, wel van buitenaf want van binnen kan u die altijd openen, ook als die op slot zijn.
Dan hetzelfde maar nu omgekeerd, de rechterdeur op slot doen en nazien of de linker nu slotvast is.
Als in beide gevallen de andere deur ook op slot is dan is alles ok en heeft u wel degelijk centrale vergrendeling.
Hopelijk was dat uw vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin simpel baterij v.d. Sleutel vervangen, zekering contoleren, dan verder zoeken bedrading enzovoort. Su6

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan ook bij de dealer navragen of jou auto hiermee is,uitgerust.