Mijn ouders willen een nieuwe auto kopen. Aangezien ik erg lang ben: 1.95 en achterin moet zitten hebben we een geschikte auto nodig. Iemand een idee?

De moet nieuw zijn.

De auto moet geen MPV zijn
4 deurs
Motor inhoud tussen de 1,3 en 1,8L
Brandstof: benzine
Prijsklasse tussen de 10000 en 18000 euro

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een cabriootje, alleen even bukken als je een tunnel doorrijdt. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan moet je wel kijken of je benen erin passen ;)

Het beste antwoord

Ehm. Misschien is dit wel een idee>

Skoda Roomster (niet echt een mpv.. maar lijkt er wel een beetje op)

Maar ik kan je eigenlijk maar 1 goede tip geven, en dat is om gewoon een showroom in te duiken ff in gaan zitten in een auto en kijken of je een beetje comfortabel zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Drukpersoon8 Goede keuze we zijn in de showroom geweest en het zit goed voor mij tenminste. Mijn vader is echter nog aan het twijfelen Bedankt Groeten Thom

Andere antwoorden (7)

Ik ben zelf 1,88m en zit vaker achter in de Mitsubishi Colt. Zonder problemen :).
Bovendien is de Honda Accord ook wel aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.95 is ERG lang. Vermoedelijk TE lang om in een standaard auto zowel je hoofd als je benen op de achterbank kwijt te kunnen ; voorin wordt vermoedelijk al lastig genoeg. Misschien kun je het beste met je moeder (?) overleggen of jij niet in de passagiersstoel voorin kan, dan is er nog een geschikte auto in de gewenste prijsklasse te vinden.

Eigenlijk zou je een BMW uit de 7-serie moeten hebben met die lichaamsafmetingen, maar die beginnen (nieuw) eigenlijk net onder de 100.000 dus dat zal vermoedelijk lastig worden.

Wellicht dat wat auto's die zijn besproken door de Klup Lange Mensen (zie link bij het kopje ' bron' ) soelaas kunnen bieden, al zal ook daar wederom uitsluitend naar ' voorin' zijn gekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee, een echte Popie Jopie auto !!! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer dat je hier -4 voor op de koop toe moet nemen... + van mj
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet echt een antwoord waar de vraagsteller iets aan heeft...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was al aan een lijkwagen aan het denken...
Ik ben zelf 1.98m en ik zit redelijk vaak achterin een Honda Civic, en ik heb meer dan genoeg ruimte in zo'n auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honda shuttle. Die hebben wij ook, zeer betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet direct te zeggen.
De lengte kan immers in je benen zitten, maar ook in je romp. Ook de zitpositie verschilt per persoon.
Toch leveren veel Duitse sedans auto's voldoende ruimte achterin. Maar ook het Zweedse merk Volvo levert veel ruimte achterin.
De prijsklasse kan ik weinig in adviseren gaat het immers om een nieuwe auto of een 2e hands auto. Bij nieuwe auto's is het aan te raden eens autobladen te lezen zoals Autoweek, deze besteden geregeld aandacht aan mensen die langer zijn en achterin zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super antwoord ! +
Op vakantie in Griekenland hadden we een toyota yaris 4deurs gehuurd. Ben zelf 1.90 en het viel me mij hoeveel ruimte daar achterin zat! Zelf rijdrn we in een ford mondeo station en een bmw 7-serie dus ben wel wat ruimte gewend. Die toyota yaris had veel ruimte op de achterbank maar niet zo veel bagage ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds dit jaar is de nieuwe Fiat Panda uit. Dat is een vrij hoge auto en die valt ongetwijfeld in het prijsbudget. Hij zal ook ongetwijfeld geschikt zijn voor je lengte. Ik hoop je hierbij geholpen te hebben!