Wie is de schuldige van deze lakschade?

De situatie was als volgt: hoewel er weinig ruimte was in het parkeervak, heb ik heel voorzichtig een groene Volvo naast een bruine personenauto geparkeerd. Mijn auto stond schots en scheef in het vak, maar het paste op de milimeter; dus ik ben tevreden gaan slapen. De volgende ochtend stond de eigenaar van de bruine personenauto voor mijn deur, er was blijkbaar toch sprake van lakschade. Ik heb echter niks gehoord of gezien tijdens het inparkeren, dus naar mijn weten heb ik hem niet geraakt. De kleur van zijn auto (bruin) heeft afgegeven op mijn groene auto. Kun je hieraan afleiden wie de lakschade heeft aangericht? Kan het niet zo zijn dat hij 's ochtends mijn auto heeft geschampt, en het toen op mij kwam verhalen? Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Alexandrauwe, dat zou zo maar kunnen. Maar meestal kan een goede garage wel vaststellen wie de schade veroorzaakt heeft. Dat kan een expert zien aan hoe een schade eruit ziet. succes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je foto's? Je kunt aan de plek waar de bruine lak op jouw auto zit zien wie de schade heeft gemaakt. Wel is van belang of je "file parkeren" gedaan hebt of garage steek. Zit bij file parkeren de bruine lak op jouw zijkant en aan zijn bumper/hoek vd auto dan heb jij de bruine auto geraakt. Bij garage parkeren, vooruit parkerend, heb jij schade gemaakt als jouw zijkant bruine lak heeft en zijn "straatkant" van de auto (te korte bocht met indraaien) OF als jouw voorbumper/kant en zijn zijkant ...je hebt met inparkeren langs zijn auto geschuurd.
Als bij garage parkeren jouw "straatkant" beschadigd is (en zijn zijkant) dan heeft hij bij wegrijden schade gemaakt.

Antwoorden (1)

Maak foto's ervan en laat het over aan de verzekering. Zij hebben hier meer ervaring mee dan u en dan krijgt u een onafhankelijk oordeel. Vervelend maar dat is het eerlijkst en ieder meent natuurlijk onschuldig te zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Foto's maken in ieder geval en alvast naar uw verzekering opsturen. Zolang er geen schadeformulieren zijn ingevuld is er ook geen zaak.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met uw verzekering bedoel ik natuurlijk de verzekering van @Alexandrauwe. Zolang dat niet gebeurt er verder geen woorden aan vuil maken.