Wat kost een wintersportvakantie in Oostenrijk gemiddeld?

Wat kost een week skien in bijvoorbeeld Lech ? met pension en skipas en gemiddeld apres skien ? en wat kost het in een ander dorp dat minder duur is ? Dus niet in een caravan op de camping !

Toegevoegd na 4 dagen:
Beste mensen : hartelijk dank voor de info en aanvulling en misschien tot volgend jaar op de piste ;*)...!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is geen zinnig woord over te zeggen, je mist enkele prijsbepalende variabelen:
In welke periode wil je gaan, wil je verblijven in een appartement, een pension of een hotel.
Met hoeveel personen ga je.
Wat versta je onder "gemiddeld apres skieën"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het was vanmorgen erg vroeg! ;-)
Hele plaatje: 2 personen in februari in pension met skipas met skihuur (hier of daar). "Gemiddeld apres skien" : wel iedere dag een paar koffie/kuchen e/o gluhweintjes, maar niet tot laat/diep in de nacht aan het feesten... (zo jong zijn we niet meer).
Sorry C4th, hoop dat het zo duidelijker is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is makkelijker om daar spullen te huren als bv de schoenen niet lekker zitten kan je het nl kosteloos omruilen voor andere schoenen. Als je in nederland huurt gaat dat natuurlijk niet.

Het beste antwoord

Een skivakantie is niet al te goedkoop maar ik zit nu in het dorp grossarl (erg gezellig) en zal je indicatie geven als je hier in het dorp op vakantie gaat...

het gaat hier om een week vakantie in een catered chalet met nederlandse staff.

overnachting in een catered chalet met 6 dagen diner (1x uit eten koste rond 20 euro) en 7 dagen ontbijt voor een gemiddelde prijs van 450 euro
Ligt aan hoog of laag seizoen.

skipas 6 dagen 210 euro

Drank in de kroeg
een shotje sterke drank kost al gauw rond de 3 euro (0,2 cl)
een half liter bier rond de 3,50 eur

Drank in het chalet
een schotje sterke drank van 4cl 1,50 a 2 euro
halve liter bier 1,50 a 2 euro

De reis met eigen vervoer is ook al gauw een 200 euro...

Heb je nog vragen laat het mij weten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb Grossarl even opgezocht (best ver!), hoe lang rijden jullie daar nou over en hoe vaak stop je hoe lang onderweg ?
Vroeger ben ik een paar keer geweest met de trein, maar ja dan heb je "couchette" (lekker slapen of feesten natuurlijk) en het laatste stuk nog met de bus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de trein gaat inderdaad ook t/m st johan pongau en dan nog met de bus of taxi (+/- 35 euro). Met de auto ben je een 10 uur kwijt inclusief pauze dus een lange rit. Veel mensen maken deze dan ook met een hotelletje tussen door en andere vertrekken smorgens heel vroeg. Ben je met zijn tween die rijden dan is dat natuurlijk gewoon aflossen en doorrijden.