Welk Thaise eiland is het meest geschikt voor mijn vakantie?

Ik zie onderhand door de eilanden de zee niet meer :)
Eind november ga ik een week of drie naar Thailand.
We beginnen met een verblijf van meerdere dagen in Chiang Mai en willen vanuit daar doorreizen naar één (of twee) van de vele eilanden in Thailand. Er zijn er echter zoveel.

Onze wensen: Mooie natuur (mooi strand), niet al te toeristisch: er mag een barretje aan het strand zijn, maar nachtclubs liever niet. Hotels hoeven ook geen luxe resorts te zijn, een hutje aan het strand is mooi genoeg.

Wie kan me helpen aan een geschikt eiland (liefst uit eigen ervaring)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Kimath
13 jaar geleden
alvast veel vakantie plezier gewenst :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, alweer op vakantie. Die vier dagen vorige week waren een opwarmertje.
Ik heb dan ook tot vorige week nog geen vakantie gehad, zelfs nog geen dag een voet buiten Nederland gezet. Nu dus even inhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Fiederieke: had je me vorige week nog niet gemist dan?

Het beste antwoord

Het hangt erg van uw eigen smaak af. Bijna al de eilanden en trouwens ook andere beroemde plekken in dit heerlijke land hebben hun voors en tegens. Heb onlangs inderdaad - uit betrouwbare bron - goede berichten over Koh Samui gehoord. Heb zelf ervaring met Koh Samet maar dat is 'wat meer' verjongd qua bezoekers. Veel sanuk (fijne beleving/plezier) gewenst hier in Thailand!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ko Raya is hét eiland voor jullie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zusje is tig keer in Thailand geweest en gaf steeds aan dat Koh Samui echt een geweldig eiland is.

Rust, mooie natuur, niet heel erg toeristisch, maar genoeg te beleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestel via www.holidayinternational.nl een brochure die zijn goed en goedkoop omdat zij net naast de grote badplaatsen zitten bv. pattaya en zij zitten dan in jomtien .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf in Phuket geweest en Phi Phi islands. Pattaya schijnt niet zo veilig te zijn, veel prostitutie en drugs. Pas op tv gezien tenminste. Geweldig land en lekker eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beperk je niet tot de eilanden in Thailand! Deze zijn mooi, maar .... vanuit Chiang Mai vlieg je rechtstreeks naar Kuala Lumpur met Air Asia en vandaar over land of vliegtuig naar Kotha Baru. (Ik denk dat de kosten voor vluchten vergelijkbaar zijn als van Chiang Mai naar Bangkok en verder naar de kust).

Vanaf Kotha Baru ga je met een bootje naar Perhentian island en dan zit je midden in de Zuid Chinese zee op in een hutje op een mooi tropisch eiland. Als je vanaf het strand de zee in loopt zie je al verschillende vissen. Wij hebben er zelfs een reuze zeeschilpad gezien en ook nog een 'vliegende hond' Als je niet van massa toerisme houdt, is dit echt een aanrader.

Kijk op http://www.lowcosttickets.nl/bestemming-detail/28/Bangkok/ als je nog een goedkoop ticket zoekt naar Bangkok!