Bij welke alliantie hoort hainan airlines of is een kandidaatlid bij een alliantie ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

De Chinese luchtvaartmaatschappij werd in oktober 1989 opgericht als Hainan Province Airlines. Op 2 mei 1993 werd de luchtvaartmaatschappij omgedoopt tot Hainan Airlines en begon ze met lijndienstvluchten. In april 1995 werden Executive-jet operaties met een Bombardier Learjet 55 aan de werkzaamheden toegevoegd. Toen zij in 1998 een belang van 25% in Haikou Meilan International Airport kocht werd Hainan Airlines de eerste Chinese luchtvaartmaatschappij met eigen aandelen in een luchthaven. Het is de grootste vliegmaatschappij binnen de HNA Groep, en dat is de vierde van groepen van vliegtuigmaatschappijen in China.
Meer informatie is te vinden op: http://en.hnagroup.com/HnaGroupWebUI/Investors/Hainan%20Airlines/wfmOverview.aspx
Amadea