waarom zijn ze in het buitenland zo super streng met drugs bezit ?

Je moet voor de rest van je leven de bak in vaak of de dood straf in landen buiten europa zo alls azie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Amadea
10 jaar geleden
Omdat ze in Nederland veel te slap zijn. Als je nagaat hoeveel levens in de vernieling worden gebracht door drugs....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar de doodstraf is wel heel erg overdreven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Anti-drugs praatjes Amadea. Tegenwoordig verwoest alcohol en voorgeschreven medicatie meer dan de stoffen in de opiumwet. Vergeet niet dat drugs precies hetzelfde is als sommige medicatie, maar met een lagere sociale acceptatie. Veel soorten drugs werken zelfs positief op de kwaliteit van leven en de gezondheid op lange termijn.

Het beste antwoord

Drugshandel brengt criminaliteit met zich mee en kost de samenleving veel geld. Ook de geestelijke en lichamelijke gezondheid van drugsgebruikers, met name verslaafden, kost veel geld. De manier waarop je die problemen bestrijdt, is afhankelijk van de overheid. Nederland heeft gekozen voor een 'softe' aanpak. Officieel zijn ook hier drugs verboden. Maar de verkoop en het gebruik van bepaalde types drugs wordt onder strikte voorwaarden 'gedoogd', oogluikend toegestaan. Maar de handel erin mag weer helemaal niet. Dit uitzonderingsbeleid leidt weer tot drugstoerisme, dat weer aangepakt moet worden, enz.
Computoon
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het gaat over imago en geld.
De landen die u bedoeld worden gewoonlijk gesteund door bv Amerika.
Dit op allerlei vlak en dat Bv Amerika zijn eisen stelt. Eén daarvan is de bestrijding van de drugs. Geen drugsbestrijding geen geld. Meestal wordt er ook wel financiele en logistieke steun gegeven voor het drugsgebruik.
Dus maak u geen illusies dat deze landen dat doen uit goede bedoelingen. Het zou voor hen veel makkelijker zijn om niets te ondernemen. Ook is drugs gebruik in deze landen zo verweven met het dagelijkse leven dat het heel normaal lijkt, zoals het heel normaal is dat men in sommige landen wapens draagt.
Maakt u ook geen illusies dat deze bestrijding enige zoden aan de dijk brengt. Die enkele die ze kunnen betrappen is maar een druppel in de zee. Maar deze meestal kleine smokkelaars, die dan heel waarschijnlijk nog gedwongen zijn, die worden dan gebruikt om een demonstratie te geven hoe goed ze wel het drugsprobleem aanpakken en daardoor kunnen verzekerd zijn van de donaties van andere landen.
Denk nu niet dat de drugsbarons hun drugs laten bezorgen door kleine koerier. De toevoer zou snel stilliggen. Meestal is men in deze landen super corrupt
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je drugs toe laat in de samenleving, heeft men er plezier van en er vallen slachtoffers, doden en zieken.
Als je het plezier en de risico's gaat wegen kan men bepaalde drugs toe laten en andere niet.
Alcohol geeft veel plezier en veel slachtoffers.
Wiet geeft ook veel plezier en minder slachtoffers.
Opium......
Enz.

Wat je toelaat als overheid is legaal en dus aardig te controleren en je verdient er aan (accijnzen).

Wat je niet toelaat is illegaal en dus niet te controleren en dus neemt de criminaliteit de rol van verspreiding over. Zij bieden je dan het plezier, tegen een hogere prijs en met extra slachtoffers. Door streng op te treden probeert de overheid het daarna te controleren. Gezien de hoeveelheid geld die er in omgaat zal corruptie binnen die overheid makkelijk toenemen.

Als alcohol en sigaretten op dit moment volgens objectieve maatstaven moesten worden beoordeeld, zouden ze waarschijnlijk niet worden toegelaten in verhouding met andere drugs.

Er is zelfs iets voor te zeggen om alle drugs vrij te geven. Je hebt er dan allemaal plezier van en je weet zeker dat daardoor slachtoffers vallen. Als je die slachtoffers accepteert in verhouding tot het aantal slachtoffers nu, kun je het beleid veranderen.
Illegaliteit zal dan zijn verdiensten elders vinden.