Wie heeft er ervaring met single reizen?

Ik moet hoognodig eens met vakantie, maar ik weet alleen niet hoe of wat. Ik ben inmiddels in de leeftijd,dat vrienden en kennissen zich "gesettled" hebben, dus dat is ook geen optie meer. Nu zit ik een beetje te zoeken naar single reizen (er zijn er genoeg), maar wie heeft hier ervaring mee en wat vonden jullie daarvan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Het beste antwoord

Ik ben ook single en ga eigenlijk altijd gewoon met een groepsreis mee. Nog nooit slechte ervaringen mee gehad, er zijn er altijd meer die ook alleen reizen en ook stelletjes zijn op zulke reizen vaak erg open in hun contacten naar anderen toe.

Ik heb eigenlijk nooit overwogen om met een specifieke single-reis mee te gaan, omdat ik vrees dat er met zo'n reis altijd mensen mee gaan die op die manier een partner hopen te vinden en dat is voor mij geen doelstelling van een reis. Ik wil een land bezoeken, een land leren kennen en dat in gezelschap doen van een aantal leuke mensen.
Ik heb zelfs ooit een groep gehad, waarbij we nu, zes jaar na dato, nog regelmatig bij elkaar komen.

Probeer het gewoon eens uit en denk daarbij dat het wel heel raar moet lopen als er niet iemand in de groep zit waar je het goed mee kunt vinden.
Iedereen is op vakantie relaxter en maakt zich niet druk om de kleinste dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ken verschillende singles die goede ervaringen hebben met single-reizen. Wat ze me wel vertellen, is dat het minder gezellig wordt als er mensen bij zitten die echt op reis gaan met het doel om er een partner te vinden. Het ging bij hen om de reis, niet om de liefde of de sex.

Wat ook helpt is als je een single-reis hebt waarbij je actief iets gaat doen (fotograferen, beeldhouwen, bergbeklimmen). Dan is het tenminste ook leuk als je niet meteen een enorme klik met de groep hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik reis altijd single , totale vrijheid.
Het is wel interessant eerst contact te zoeken met mensen op je reisdoel.
-Geven je raad
-Bent niet alleen
-Je kan gemakkelijk een logie verkrijgen..... want : en dat vind ik het enige nadeel: een single kamer huren in een hotel is niet voordelig.
Vergeet niet regelmatig adressen achter te laten bij het thuisfront
U bent tenslotte alleen...en als er iets gebeurd?

Er zijn ook veel groepsreizen voor singles.

Toegevoegd na 6 minuten:
Steden zijn wel interessanter voor single : veel contactmogelijkheden
Alleen in de Ardeense bossen is niet voor iedereen weggelegd (ik doe het wel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een aantal keren met een groepsreis meegeweest. Dit waren geen specifieke singlereizen trouwens. De reis was elke keer ok, maar het contact met de andere mensen in de groep was niet altijd even gezellig. De klik was er soms gewoon niet en er ontstonden spanningen in de groep, omdat sommigen zich niet aan de normale fatsoensnormen hielden. Heb op een gegeven moment besloten niet meer met een georganiseerde reis mee te gaan.

Ben een paar maanden geleden op de bonnefooi naar Maleisie en Indonesie geweest. Onderweg hele leuke mensen tegengekomen, die alleen reisden. Tijdens het reizen zonder groep maak je makkelijk contact en voel je je eigenlijk nooit alleen.

Overweeg dus ook eens in plaats van het maken van een groepsreis het maken van een soloreis. Niet elk land is geschikt voor soloreizigers, maar in Azie kan het echt prima. Kwam bijv in Indonesie een meisje tegen dat al 8 maanden alleen reisde door heel Azie. Zonder problemen.

Soloreizen is trouwens ook een stuk avontuurlijker dan met een reisgroep en geeft je tenminste de vrijheid om zelf de hoofdlijnen van een reis uit te zetten.

Geniet van het avontuur!
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Wandel of fiets de beroemde St. Jacob´s pelgrimsroute naar Portugal, onderweg kom je veel mensen tegen. Je kan je aansluiten, maar ook weer alleen verder gaan.