Wat is het grootste meer van Italie?

Op internet lees ik een hoop informatie over alle mooie meren in Italië. Aankomende week ga ik met de caravan op pad naar Italië maar ik heb nog niets geboekt. Het lijkt me mooi om aan een meer te staan op een camping dus vandaar de volgende vraag: Wat is eigenlijk het grootste meer van Italië?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer je kunt googelen op " mooiste meer van italie" , wat houd je tegen om te googelen " grootste meer van Italie" ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ voor jou, Erna55

Antwoorden (1)

Het Gardameer (Lago di Garda of Lago Benaco in het Italiaans, Lake Garda in het Engels) is het grootste meer van Italië, oppervlakte: 369.98 km². Het meer ligt in het noorden, verspreid over drie provincies: Lombardije, Trentino en Veneto.
Op vakantie naar het Gardameer, grootste meer van Italië | Bergwijzer (bron)

Tweede bron geeft een lijst van Italiaanse meren gesorteerd op oppervlakte.