wat is 10% iva?

Laatst in een restaurant gegeten in spanje, merk ik op als ik de rekening krijg, dat ze alle prijzen exclusief iva hebben gedaan, ik denk dat dit ongeveer hetzelfde is maar weet het niet zeker, daarnaast mogen ze de prijzen wel gewoon exclusief btw doen zonder dat ze klanten het weten voordat ze de restaurant binnenkomen?

Toegevoegd na 30 seconden:
Ongeveer hetzelfde is als btw*

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
19.4K
ronron1212
7 jaar geleden
http://nl.advocaten-accountants.eu/blog/83/de-wijzigingen-in-de-spaanse-btw-iva-2015

Antwoorden (1)

IVA is niet ongeveer het zelfde als de Nederlandse BTW, het is exact hetzelfde als de BTW.

Een belasting die wordt geheven naar hoogte van het bedrag van d geleverde dienst / goederen, in een restaurant in Spanje is dat nog steeds maar 10%.