door zoveel mogelijk te luisteren en te doen.Rijtjes uit je hoofd leren is niet leuk. praten in een vreemde taal wel.
Dus films kijken in die taal, liedjes luisteren, boeken lezen en praten. of chatten
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+klopt!
Een taal is nooit makkelijk te leren, je moet er veel voor doen. Ik weet niet om welke taal het gaat, maar veel lezen is altijd goed en een woordenboek erbij voor de woorden die je niet begrijpt. Muziek luisteren en tv programma's kijken ook - als het tenminste om Engels, Frans of Duits gaat.
Een andere manier is om een cursus te volgen, zoals bv de Open Universiteit of via LOI of NTI. Het allerbeste om snel een taal te leren is om in het betreffende land te gaan wonen en werken, maar makkelijk is geen enkele methode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Is waar!
Ik heb Arabisch gestudeert;
Een héél lastige taal om te studeren ..
ik heb het gedaan door woorden om te zetten naar iets wat er op lijkt, en dan een rijmpje te maken zodat ze allemaal zin hebben .. Zo kan je leuk , fijn & al zingend je boeken in duiken ..
Na dit te hebben toegepast scoorde ik veel beter op verscheidene testen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar het land, waar de taal wordt gesproken.
en ga daar (met alleen een woordenboekje/uitspraakboekje) naartoe.
je moet jezelf redden in dat land, met die vreemde taal.
zeker weten dat je het snel oppakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ In het land zelf pak je het altijd sneller op, spelenderwijs leer je de taal...
De kunst is om een andere taal niet van buiten te leren, maar om je die taal eigen te maken.

Dat kan het beste door de taal zo veel mogelijk te horen en te spreken.
En als dat niet lukt dan kun je in de bibliotheek luistermateriaal halen.
En kinderboekjes in die taal, om te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Kinderboekjes heb ik ook gelezen ja, is een eerste opstap om een andere taal te lijf te gaan...
Google even op Rosetta Stone. Prachtige cursus met een unieke leertechniek. Je leert een taal zoals een kind dat leert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door heel erg goed de theorie te bestuderen (enorm belangrijk!), en dan intensief om te gaan met mensen uit het betreffende land om de spreektaal te leren. Vervolgens een aantal weken naar het betreffende land gaan en je alleen in die taal zien te redden. Uiteindelijk zul je het moeiteloos kunnen spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Is wel en goeie optie!
Heel veel oefenen en films met bijvoorbeeld ondertiteling lezen, en het klinkt misschien gek, maar hardop voorlezen, de krant lezen...

Ik heb het zelf zo gedaan met hebreeuws plus een cursus gevolgd, je zegt niet welke taal maar blijft het alfabetisch het zelfde is het nog makkelijker, maar zoals hebreeuws/arabisch is ook nog eens een ander lettertype...

Gemakkelijk is het nooit, maar waar een wil is is een weg, toch!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet welke taal je wilt leren, maar de boekenserie "Voor Dummies" heeft een aardig wat boeken over een aantal talen die je gemakkelijk kunt leren.