kan ik mijn bankpas met NFC ook inchecken in het OV?

Zoals het openbaar vervoer in London.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Neen, want de OV-chipkaart doet niet aan contante betalingen maar aan een verrekensysteem.
Cryofiel
8 jaar geleden
't Zou wel verdraaid handig zijn! Je abonnementen zouden op een Translinksys-account (of hoe heet dat bedrijf achter de OV-chipkaart ook weer) kunnen staan. Je zou je bankrekening aan dat account kunnen koppelen. En dan gewoon met je bankpas in- en uitchecken. Scheelt weer een pasje, scheelt opladen, en als je een tijdje niet met het OV reist heb je geen "dood geld" dat ergens staat zonder dat je er iets mee kunt doen.

Het beste antwoord

Kortgezegd nee. Hier werken we met verschillende vervoerders die moeten weten of je overstapt of een abo hebt en dat kan niet op je bankpas worden gezet.