Motor 3 wieler in Thailand

Hoi Ik wil op een motor 3 wieler gaan rijden in Chonburi/Bangsaen.
en wil dit jaar mijn motor rijbewijs gaan halen in chonburi
er zijn mensen die zeggen dat dit niet mogelijk is en als het wel kan
dan wordt je constant aan gehouden omdat je Fralang bent...
weet iemand hier meer over???

mvrg
Dirk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (3)

hoi Dirk,
ik denk dat ze er mee bedoelen dat de politie corrupt kan zijn. ze proberen je wat geld afhandig te maken.
naar onze maatstafen is het niet veel geld...maar toch..
wat ik wel vaak hoor is dat mocht je een ongeluk krijgen met een thaai, jij vaak aan het kortste eind trekt.
in thailand kan je voor relatief weinig geld een auto met prive chaufeur huren, maar ik denk dat je wat meer het avontuur zoekt.

kijk eens op het thailand prikbord, daar zijn vast een aantal mensen die je kunnen helpen met deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Falang is buitenlander (farang) (rose varken)
als je moeilijkheden krijgt nooit met de politie praten maar direct touristpolice bellen.
politie is corrupt touristpolice beschermt je!
bij aankomst vragen om het locale nummmer maar die krijg je toch wel..
Gr J-w
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
farang komt van het woord francais, of te wel frans(man).
De eerste blanken die ze in Thailand tegen kwamen waren namelijk Fransen.Het was eerst faransais en later verbasterde dit tot farang. Aangezien niet iedereen de R kan uitspreken daar, hoor je dus vaak falang.
Je kan als farang gewoon je motorrijbewijs halen in Thailand, maar hij is dan niet geldig in europa! Over dat "constant"aanhouden is erg overdreven, als je je gewoon aan de snelheid houdt en verzekerd bent, is er geen probleem. Denk er wel aan dat de meeste Thai niet verzekerd zijn, dat een helm ook in thailand verplicht is en dat de verkeersregels iets anders zijn. Ook nemen de Thai het niet zo nauw met de regels.Mocht je een ongeluk veroorzaken, kun je het wel vaak regelen (afkopen) met (familie van) de ongelukkige.