Bestaan er mogelijkheden om in een (kleine) koepeltent voor twee personen op een camping elektriciteit te krijgen?

In verband met doorgaande werkzaamheden tijdens de vakantie (ja, ik had liever ook dat het anders kon...) heb ik elektriciteit nodig in mijn tweepersoons koepeltent. Ik ben gewend met een caravan of vouwwagen te kamperen, en ben op de hoogte hoe dat zit met omvormers etc.. Ik heb op Google/kampeerwebshops al gezocht, maar kan geen eenduidig antwoord vinden. Ter aanvulling: het betreft kamperen in Nederland, in een tent zoals aangegeven in de bijlage.

Toegevoegd na 46 minuten:
Misschien had ik duidelijker moeten zijn, Ik bedoel of het mogelijk is in technisch opzicht. Ik weet dat er staplaatsen voor tenten met elektriciteit zijn, maar je kunt een tent natuurlijk niet aansluiten middels een CEE-stekker, zoals bij een caravan.

Is bijvoorbeeld iets als https://www.obelink.nl/technische-accessoires/elektriciteit/elektra-unit-cee.html een optie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Het beste antwoord

Veel camping hebben plaatsen die naast een electrisch punt staan.
Of je daar gebruik van maakt is niet afhankelijk van je tent, maar het is afhankelijk van de prijs die je op de camping wilt betalen.
Een plaats zonder electrische aansluiting is goedkoper.
Het kan dus op elke camping, want je kiest voor de plaats.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als voorbeeld tarief van een camping : hier zie je inclusief elektriciteit.

Kampeertarieven 2015 per nacht

Per kampeerplaats inclusief 2 personen, caravan, kampeerauto of bungalowtent, elektriciteit, max. 1 auto en 1 bijzettentje (2x3m).
Aankomst na 14.00 uur, vertrek voor 11.00 uur.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb even gekeken naar omvormers. Bedenk even of je deze echt nodig hebt, want ze zijn vooral gebruikt voor de electrische apparaten in de caravan.

Een laptop kan gewoon met zijn eigen oplaadsnoer in 220 V .

Wat kan ik allemaal aansluiten op een omvormer?
In principe kun je alle op 12 volt gelijkstroom werkende gebruikers aansluiten op een omvormer. Bijvoorbeeld de waterpomp, verlichting, kachel met ventilator, koelkast, et cetera. Maar ook een autoradio, tv of andere bijzondere apparatuur kun je aansluiten, al zijn daar soms wel extra maatregelen voor noodzakelijk.

Toegevoegd na 21 minuten:
Wat betreft de stekkers: bij de meeste campings kun je gebruik maken van een "waterdicht normaal" verlengsnoer.
Degene die je op het oog hebt voldoet.

Vaak zijn deze verlengsnoeren ook te " krijgen" op de camping zelf. Soms vraagt men een kleine vergoeding. Meestal is het gratis.

Wanneer je weet naar welke camping je gaat, kun je ook even informeren naar de benodigde stekker.

Toegevoegd na 25 minuten:
Wat betreft de stekkers: bij de meeste campings kun je gebruik maken van een "waterdicht normaal" verlengsnoer.
Degene die je op het oog hebt voldoet.

Vaak zijn deze verlengsnoeren ook te " krijgen" op de camping zelf. Soms vraagt men een kleine vergoeding. Meestal is het gratis.

Wanneer je weet naar welke camping je gaat, kun je ook even informeren naar de benodigde stekker.