Wat is het hoogste punt van de weg tussen Munchen en Gardameer?

Ik mag niet boven de 1000 meter komen en we hebben een vakantie gepland van een week aan het Gardameer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

De Gotthardtunnel is een van de opstakels voor je deze ligt boven de 1000m.

Toegevoegd na 21 minuten:
Het noordportaal van de tunnel ligt op 1.065 meter boven zeeniveau bij het dorp Göschenen. Het zuidportaal ligt op 1.150 meter boven zeeniveau bij het dorp Airolo.
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Wie met de auto naar het Gardameer gaat, kan dat doen via Oostenrijk (2 routes) of via Zwitserland.
Via Zwitserland is meestal iets korter, maar je krijgt dan te maken met de Gotthard-tunnel.
ronron1212
11 jaar geleden
Ook door oostenrijk kom je hoger dan 1000 meter
Als je de route Munchen <> Gardameer neemt ga je over de Brennerpas. Je gaat dan sowieso boven de 1000 m uitkomen.
Voor de zekerheid even checken op een wegenkaart of bijgesloten link
http://www.gardasee.dk/index_via_de_brennerpas_naar_het_Gardameer.htm