Wat is de legale drinkleeftijd in Albufeira?

Ik ga over een paar weken met een vriend van mij op vakantie naar Albufeira en verblijven bij vrienden. We vroegen ons af of t mogelijk is om een gewoon een biertje te drinken op een terrasje ofzo. We zijn allebei 16.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
9.3K
Antoni
6 jaar geleden
Die vind je van alle landen ter wereld op deze website https://en.wikipedia.org/wiki/Legal_drinking_age.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat weet ik heus wel, ik ben niet achterlijk, Maar als je goed leest daar staat dat er geen legale drinkleeftijd is. Ook geven meerdere sites geven verschillende antwoorden.
ronron1212
6 jaar geleden
@Gardre beleefdheid is hier wel gewenst als je het al wist waarom vraag je het dan het is duidelijk 18 jaar of ouder.
Antoni
6 jaar geleden
@Gardre, ik probeerde te helpen. Misschien kende je die site nog niet. Het lijkt mij een betrouwbare site, anders dan anderen op internet. @ronron1212, volgens de website is er in Portugal geen minimum drinkleeftijd, wel een minimum aankoopleeftijd voor alcohol. De aankoopleeftijd is 18 jaar of ouder. In die zin heeft Gardre dus gelijk: de drinkleeftijd is niet 18 jaar of ouder.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Antoni mijn oprechte excuses, het leek alsof je suggereerde dat ik te dom was om op wikipedia te kijken.
@ronron1212 De reden dat ik het vraag is omdat op meerdere sites verschillende dingen worden gezegd. Daarom vraag ik om een duidelijke bevestiging
MissBiggie
6 jaar geleden
Waarom wil je op je 16e überhaupt al drinken?

Antwoorden (2)

Officieel is de leeftijd om alcohol te kopen 18 jaar.
Er wordt niet beel gecontroleerd.
Het lijkt erop dat er nogal wat door de vingers gekeken wordt.

---- 18 jaar is de minimale leeftijd om een kroeg of discotheek binnen te komen in Albufeira.
Bij de discotheken en kroegen controleren niet op je leeftijd, waardoor je alsnog onder de 18 jaar gewoon binnen komt. Zelfs als je 15 jaar bent, kom je in Albufeira een discotheek binnen.
Ook moet je officieel 18 jaar zijn om alcohol te mogen kopen in discotheken en supermarkten. Hierbij controleren ze ook niet op leeftijd en is de kans groot dat je gewoon alcohol kunt kopen.
-----
6 jaar geleden
In Portugal geldt dat je minimaal 18 jaar moet zijn om alcohol te mogen drinken / kopen. Officieel is ook de minimumleeftijd voor toegang tot kroegen en discotheken 18 jaar.