Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de koopkracht van de Tsjechische kroon?

€1,- is +- 27 CZK. Wat kan je kopen met deze 27 kronen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
2K
Amadea
8 jaar geleden
Reken in de supermarkt op prijzen die tien tot dertig procent lager liggen dan in Nederland. Vooral brood en broodjes zijn aanzienlijk goedkoper dan bij ons. Ook uit eten is relatief goedkoop. Hoofdgerechten worden er aangeboden tegen prijzen waar je in Nederland nog geen voorgerecht voor kunt eten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op websites als www.expatistan.com en www.numbeo.com kan je prijzen vergelijken tussen verschillende steden, bijvoorbeeld tussen Haarlem (of een andere stad) en de Tsjechische hoofdstad Praag of een andere stad in Tsjechië.

Via www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Netherlands&country2=Czech+Republic&city1=Haarlem&city2=Prague vind je bijvoorbeeld deze informatie:

"Rent Prices in Prague are 34.70% lower than in Haarlem
Restaurant Prices in Prague are 62.05% lower than in Haarlem
Groceries Prices in Prague are 23.06% lower than in Haarlem"

Huurprijzen zijn in Praag 34,70% lager dan in Haarlem
Restaurantprijzen zijn in Praag 62,05% lager dan in Haarlem
Prijzen voor levensmiddelen zijn in Praag 23,06% lager dan in Haarlem

Kijk voor meer informatie over de verschillen in prijzen op die websites.
(Lees meer...)
Antoni
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
En wat is het antwoord op de vraag wat je voor 27 kronen kopen kunt?
Antoni
8 jaar geleden
Ik heb een antwoord gegeven op de hoofdvraag en ik heb de vrager suggesties gegeven om een indruk van de prijzen in Tsjechië te krijgen. Daarmee zijn zijn vragen naar mijn idee voldoende beantwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die 27 kronen was ook meer als voorbeeld bedoeld hoor, Amadea. Prima antwoord Antoni, bedankt. Kan via de telefoon niet plussen dus die hou ik je te goed.
Antoni
8 jaar geleden
Dank je, yorick97! Sorry, dat die link http://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Netherlands&country2=Czech+Republic&city1=Haarlem&city2=Prague in het antwoord niet werkt. De eerste keer toen ik het antwoord plaatste, werkte die wel. Toen ik daarna iets verbeterde aan het antwoord en het antwoord opnieuw plaatste, werkte die link niet meer. Via de bronnen en deze reactie werkt de link wel helemaal goed.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding