Hoe kunnen wij in Bali de vele chauffeurs, vriendelijk afwimpelen

Binnenkort ben ik op vakantie in Bali, steeds hebben wij problemen met die opdringerige chauffeurs, die ons steeds lastig vallen: Taxi sir... driver... Rustig wandelen kan niet meer door het getoeter van de voorbijrijdende taxi's op zoek naar klanten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

gewoon doorlopen..
Als je rustig wilt wandelen, moet je daar niet heen gaan. Wij zeiden wel dat we graag willen lopen, geeft ook leuke reacties. Maar ik ben het met je eens dat je wel flauw van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet echt...
Want in Indonesie zijn door het teruglopende tourisme veel chauffeurs werkloos geworden. Ze proberen dit op te lossen door meer ritten te maken en de prijzen omhoog te gooien.

De opdringerigheid van mensen hangt ook samen met het soort touristen waar ze mee geconfronteerd worden. In het zuiden van Bali zitten veel mensen in resorts, zij vinden alles goedkoop. En dat is misschien zo vergeleken met Nederland, maar de prijzen zijn belachelijk hoog wanneer je dit met lokale prijzen vergelijkt.

Ze willen gewoon hun brood verdienen,en er zijn nou eenmaal erg veel taxi's in bali dus ze zullen er alles aan doen om klanten te trekken.

Je kan "Tidak" ("nee" in het indonesisch) zeggen en weglopen
meer valt er niet aan te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een vriendelijke lacht 10 x 'Tidak mau, terimah kasih' zeggen.
Nee, hoef ik niet, bedankt.

Toegevoegd na 32 seconden:
lacht=lach
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vriendlijk nee knikken... kan de aandacht trekken omdat je en sluier afwerpt...

negeren, is hard, werkt het beste. Dus gewoon dwars door ze heen kijken.

Je kan ook de 1e de beste taxi chaufeur voor een dag huren, en dan toch gaan wandelen, dan houd hij de rest bij je vandaan want je bent voorzien. is misschien decadent maar waarom zouden wij hun niet wat extra geld gunnen? Als rijke westerling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon negeren, net doen of ze er niet zijn. Dat doe je met reclame in ons overcommerciele cultuur ook. Ga eens met een kladblok en een goed horloge of klok een een avondje RTL of SBS kijken en noteer hoeveel reclame er is. Noteer op die dag hoeveel reclame er op radio is, op de straat en zelf op internet en in je eigen computer als je op microsoft draait. Dan zal je versteld staan. Maar omdat we eraan gewend zijn zien en horen we het niet meer.

Zie die taxi chauffeurs als reclame.