Op eigen houtje naar Australië of via een organisatie?

Ik en een vriend willen, nadat we ons diploma hebben, een jaar naar Australië. Dit kan via een hele boel organisaties, dit kost echter extra geld, is het daarom handiger om op eigen houtje door Australië te reizen?
Het is de bedoeling dat we dmv van werken onze reis financieren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Gewoon lekker op eigen houtje gaan, Australie is heel relaxed, geen land waar je in 7 sloten tegelijk loopt. Organisaties vragen inderdaad veel geld, wat het in mijn ogen niet waard is. Naar mijn mening kun je veel beter vragen aan mensen die er zijn geweest, of mensen die daar zijn. Kijk ook eens op het forum van waarbenjij.nu, stel je vraag over een bepaald onderwerp dat te maken heeft met Australie en mensen kunnen je advies geven.

Vaak kun je op internetsites ook al heel veel informatie vinden over wat je nodig hebt als je op reis gaat, of dingen waar je aan moet denken.

Ik ben 4 jaar geleden zelf naar Australie gegaan voor 3 jaar en dat ging perfect. Ik heb zelf alles geregeld en als ik iets niet wist heb ik het opgezocht of gewoon aan mensen gevraagd. Australiers zijn heel behulpzaam!

Als je vragen hebt, of dingen wilt weten kun je me altijd emailen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je nog niet in staat ben om een reis naar Australië op eigen houtje te regelen, hoe zou je dan wel in staat zijn om in Australië werk te vinden en een jaar te overleven?

Om een jaar naar Australië te gaan moet je ondernemend bloed hebben, als je dat vandaag niet heb, zul je het morgen nooit krijgen.

Toegevoegd na 25 seconden:
by the way, just my opinion
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn oudste dochter ging via een organisatie, heel veel beloftes over werk en huisvesting enz.
Uiteindelijk heeft ze ooit 1x iemand gezien van die organisatie en daarna nooit meer.
Voor haar dus weggegooid geld, misschien zijn er goeie, maar informeer eerst bij anderen, krijg je de verkeerde dan is je geld weggegooid.

Toegevoegd na 47 seconden:
Gelukkig kreeg ze het op eigen houtje ook wel voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben naar Australië geweest met een organisatie. Hetgeen wat ze voor je doen (bij mij althans) is: een bankrekeningnummer regelen, en een BSN nummer (social security number), zodat je kunt werken. Ook zorgden ze voor de eerste 2 nachten ofzo voor een slaapplek. Voor de rest was het wel handig omdat je met een groep reist, en zo gelijk wat mensen leert kennen. Maar jullie gaan met z'n 2en, dus dat is niet van belang misschien.
Al met al, ze regelen dus een paar formele dingetjes, maar als je die denkt zelf te kunnen, kun je net zo goed zonder organisatie gaan.
veel plezier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede kennis van mij heeft een jaar rondgetrokken door Australië, was ook ingeschreven bij een organisatie.
heeft er alleen de eerste 2 dagen iets aan gehad. dat wil zeggen een voorlichtingsmiddag en een stadstour en de eerste 2 nachten waren geregeld.
verder moet je het echt zelf doen, ze zullen je vast bijstaan in geval van nood. maar daar blijft het dan ook bij.

Ik zou mij eerder aanmelden bij zo'n organisatie als ik alleen ging. je leert dan in de eerste dagen makkelijker mensen kennen. Maar omdat jullie met zijn 2en gaan zou ik zeggen lekker zelf regelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde voor ca. 30 jaar geleden graag naar Singapore met een vriend. Geld hadden we natuurlijk niet, maar we zijn in de haven van Rotterdam bij een paar rederijen langs geweest en hebben onszelf aangeboden als hulpje voor van alles op een schip naar Singapore. Uiteindelijk mochten we allebij mee op een grote tanker. We zijn 3 weken onderweg geweest, hebben gewerkt, gratis geslapen, gegeten en gedronken, vervolgens kregen we allebij 2000 gulden en een retour ticket Singapore - Amsterdam (per vliegtuig natuurlijk). Australie is wat verder weg, maar met ca. 4 weken ben je ook in Australie. Misschien een leuk alternatief. Het proberen waard. Ik wens jullie veel succes.

PS: Het was een te gekke ervaring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best via organisatie je moet dan wel meer betalen maar stel je voor dat het hotel waar je naar toe gaat failliet gaat dan kreeg je meestal van die organisatie je geld terug.