Wat eet men in Roemenië?

Ik ga over een poos naar Roemenie als uitwisseling en ik slaap in een gastgezin. Of in de stad, of op het platteland. Ik ben erg benieuwd wat ze daar eten, weet iemand het?

Toegevoegd na 16 minuten:
@antwoorders

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben groot fan van vleessoorten dus dat moet wel goedkomen. Hopelijk niet te veel groentes want.. nouja, ik ben meer van de goeie hap ;p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op waar je gaat want er zijn ook héél veel slechte restaurants waar dat je achteraf minder plezier gaat van hebben . Maar het eten is zeer lekker . En redelijk goedkoop .. ..

Antwoorden (3)

Enkele Roemeense gerechten zijn:
Ciorba - zure soep.
Mămăligă - een soort maïsbrij.
Sarmale met Smântănă - koolrolletjes gevuld met gehakt, kruiden en rijst.
Mititei - scherpe saucijsjes van een gekruid gehakt.
Piftea - vlees in gelatine.
Pastrami - vaak gemaakt van schapenvlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze eten daar stevige maaltijden a la goulash. Met veel koolsoorten, paprika, tomaat en draadjesvlees. Volgens mijn pa wel smakelijk. Verwacht geen verfijnde keuken.

Veel plezier en een super mooie ervaring!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er laatst geweest, en ze eten er vooral veel vlees. Ik heb heerlijke stoofschotels gehad. Verder is het vaak knoedels, polenta (soort puree, van mais) en veel uien en dergelijk bij je vlees.
Het idee van groente daar is over het algemeen het blaadje sla als garnering.
Ik ben zelf wel een fan van groente, dus ik bestelde altijd een kleine salade ernaast.
Het is verder wel heerlijk eten, en als je van veel vlees en weinig groente houd, zit je daar goed :)