Wat is het laatste uitzwaai punt op schiphol ?

Als je gaat vliegen dan moet je natuurlijk inchecken, is dat het laatste punt dat familie je kan uitzwaaien of kan je hun daarna nog zien ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
4.9K
ronron1212
9 jaar geleden
dat is het laatste punt voor de douane
tinus1969
9 jaar geleden
Het is geen douane meer, maar KMar.
ronron1212
9 jaar geleden
In de volksmond heet dat douane.
tinus1969
9 jaar geleden
maar dat is wel verwarrend, omdat er wel nog steeds douanen op Schiphol is -alleen controleert die al jaren geen paspoorten meer.
ronron1212
9 jaar geleden
Voor de mensen massa is dat nog steeds de douane.

Antwoorden (2)

als je incheckt gaan je koffers weg daarna ga je wachten totdat je familie kan boarden ze laten hun instapbewijs zien dat is het laatste moment dat je ze kan zien en daarna lopen ze door naar de douane als ze daar voorbij zijn kan je ze niet meer zien
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dus als ik het goed begrijp kan je na het inchecken gewoon je eigen gang gaan en ga je uur/uren later pas naar de gate waar je elkaar niet meer kan zien ?
Als de reizigers de douanepost/Kmar zijn gepasserd, hun paspoort hebben laten zien en zijn doorgelaten, dan staan ze in de hal achter de douane. Als je wilt, kun je nog uren naar elkaar staan zwaaien en handkusjes toewerpen. Pas als de reizigers naar hun gate moeten, gaan ze links of rechts en verdwijnen ze uit beeld.

Als je heel veel geluk hebt, en het vliegtuig staat dicht bij het dakterras, en als de reiziger bij een raampje zit dat vanaf het dakterras te zien is, dan kun je zelfs dan nog naar elkaar zwaaien. Telefonisch contact maakt dat alleen maar makkelijker. Die mazzel heb je niet vaak, maar is me wel eens gelukt. Dat is echt kicken!